Examenroute's Kontich

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sanne87
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 sep 2013, 15:38

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Sanne87 »

Voornamelijk Kontich, Edegem, Hove, Lint, maar ik heb ook al gehoord dat mensen tot in Rumst gereden zijn (E19).
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Neem Kontich als middelpunt met alle aangrenzende gemeenten + Mortsel, zijn mogelijk.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Is het voldoende bij de voorafgaande controles de uitleg te doen voor het afstellen van de zetel en de spiegels of moet je dit ook effectief voordoen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Benny Stinkens »

Gast schreef: 20 apr 2017, 12:52 Is het voldoende bij de voorafgaande controles de uitleg te doen voor het afstellen van de zetel en de spiegels of moet je dit ook effectief voordoen?
Meestal gewoon uitleggen, niet doen.
Maar stel dat je het toch zou moeten doen, zou dit dan echt een probleem zijn :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Nee, het is geen probleem want ik moet het elke keer doen wanneer ik rijd met mijn begeleider.
Dus dat gaat perfect.
het is maar dat ik niet in verwarring kom of het ik alleen moet zeggen of ook effectief moet doen
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Een vraag over de voorrangsregeling op het gemeenteplein te Kontich

Hierbij een link van google maps
https://www.google.be/maps/@51.1350944, ... 56!6m1!1e1

Als ik nu de blauwe auto ben zoals op de map en ik wil de straat inrijden waarin "autovak" bovenstaat, dan moet ik eerst de auto's van rechts (die ook op de map staan) voorrang geven?
Het staat niet echt aangegeven als een hoofdweg of voorrang van rechts, maar ik heb een sterk vermoeden dat hier de gewone voorrang van rechts geldt.
Is dit correct?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Als je nergens borden ziet, telt de voorrang aan rechts.

Stel je tamelijk links op, zonder de tegenliggers die van rechts komen en links af gaan richting Mechelsesteenweg te hinderen.
De positie van de blauwe wagen is bijna goed, behalve liever een autolengte vroeger stoppen dat het van rechts komende verkeer dat links afslaat iets vlotter door kan. De blauwe auto staat op de rijlijn van de tegenliggers die linksaf gaan.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Bedankt voor de uitleg
Nog een ander vraagje specifiek over het examencentrum van Kontich.
Er is een kleine parking vooraan, maar als je nu moet parkeren tegen de haag, mag je dan parkeren met het voorste stuk tegen de haag?
Of best achterwaarts met het koffer tegen de haag?
Ik was me dit aan het afvragen omdat als je met het voorste stuk tegen de haag parkeert, dat je dan voldoende plek moet overlaten om de motorkap open te kunnen doen en de items aan te duiden die de examinator doorgeeft. Ook vraag ik me dan af hoe hij kan verifiëren dat je de juiste lichten aansteekt.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Er is een afzonderlijke parking voorzien voor examenvoertuigen, net voorbij DIV is er een poort met rode pijl en 'L'.
Daar zijn 'schuine' parkeervakken en motorkap openen of lichten bekijken kan gemakkelijk.
In ieder geval, zet je nooit te dicht tegen de haag of draad en zorg dat er een persoon tussen kan.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Gast »

Was is eigenlijk de maximumsnelheid aan het examencentrum (dus Neerveld en Singel)?
Ik rijd daar 50 km/uur, maar ik heb me laten vertellen dat je daar 70 km/uur mag rijden.
Al lijkt mij dat niet aangewezen met sommige bochten
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door de rijprof »

Hoeveel mag je maximum rijden 'buiten de bebouwde' kom als algemene regel?
Wil dat zeggen dat je die maximumsnelheid overal kan toepassen?
's Nachts, met quasi geen verkeer, zou je op de rechte stukken zonder moeite 70 kunnen halen.
Overdag zal het wat afhangen van de drukte en omstandigheden en is 70 meestal niet haalbaar.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
wouter01
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2020, 08:54

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door wouter01 »

Ik heb een aantal vragen over het examencentrum in Kontich.
Er is mij verteld dat je in Neerveld ( straat van het examencentrum) 50 mag. Ik zie geen borden die dit aangeven en wil even zeker weten wat daar de max toegelate snelheid is. Het lijkt me wel vrij onwaarschijnlijk dat je er veel 70 kan rijden..
Als je van het examencentrum naar links gaat kom je vrij snel bij een licht ( kruispunt met de mechelsesteenweg), ze hebben daar tussen de rode lichten een borduur gemaakt die even hoog is als we baan. links is het een donkere asfalt en rechts een lichte betonkleur met de borduurrand in de grond verwerkt. Bij het oefenen gaf mijn begeleider aan dat je hier niet over mag rijden en als je naar rechts wilt rijden moet je dus zoveel mogelijk links houden op de donkere asfalt om dan rechts te draaien. Klinkt logisch maar ik ben aan het twijfelen of ik hier wel of niet op mag rijden. Spijtig genoeg zijn er nog geen google maps foto's van het nieuwe kruispunt.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door Inazuma »

Het is daar rond examencentrum officieel 70, maar ik zou 't niet aanraden :mrgreen:
Tot je op de Duffelsesteenweg komt : 50 :roll:

Vlaamse snelheidslogica ...


Ze zijn daar recent aan 't werken geweest
Resultaat nog iet gezien

Maar links houden om rechts af te slaan lijkt me niet logisch ...

Zal er eens langs rijden
Gast

Re:

Bericht door Gast »

Gast schreef: 14 jan 2009, 10:46 Mag hier ook de concrete route die je gehad hebt op het examen?

Indien ja...
Ik moest vertrekken vanuit het examencentrum naar rechts, links en terug rechts tot aan de lichten.
Aan de lichten rechtsaf richting Duffel (Duffelsesteenweg).
Aan het rondpunt richting Kontich Kazerne (derde afslag, Duffelshoek), vervolgens aan het kleine rondpunt eerste afslag (Duffelshoek, gaat over in Groene Wandeling).
De weg volgen tot aan het station (Lintsesteenweg, Stationsplein, Ooststatiestraat), voorbij het station de eerste straat links (Gallo Romeinenlaan) richting Kauwlei.
Aan het einde van de straat rechts de Kauwlei opdraaien en daar parkeren. Vervolgens verder via de Kauwlei, op het einde naar links (Ooststatiestraat).
Ooststatiestraat volgen tot aan de lichten, rechtdoor oversteken.
Eerste straat rechts (Kosterijstraat, moeilijk zichtbaar als je het niet weet zijn omdat er vaak heel wat auto's geparkeerd staan aan de rechterkant van de straat!), in deze straat keren (zelf een plaats kiezen waar dit gaat).
Vervolgens de straat terug uitrijden, naar links terug de Ooststatiestraat op tot aan de lichten. Aan de lichten rechts afslagen (Koningin Astridlaan).
Volgen tot aan tweede lichten (denk ik, er is een houthandel op de linkse kant), links afslaan terug in de industriezone in. Straat volgen tot je terug bij het examencentrum komt.

Steekwoorden op het routekaartje waren: Duffelshoek, Ooststatiestraat en houthandel.

Hopelijk kan dit iemand helpen!
Welke route was dit?
qroels

Re: Examenroute's Kontich

Bericht door qroels »

Inazuma schreef: 14 sep 2020, 17:42 Het is daar rond examencentrum officieel 70, maar ik zou 't niet aanraden :mrgreen:
Tot je op de Duffelsesteenweg komt : 50 :roll:

Vlaamse snelheidslogica ...
Totaal absurd inderdaad maar laat je niet vangen
Dochter kreeg opmerking over te weinig deelnemen aan verkeer omdat ze te traag reed op industrieterrein rond examencentrum... Dus toch proberen hier wat snelheid te maken
Plaats reactie