2 x dezelfde examinator?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
stephanieke_

2 x dezelfde examinator?

Bericht door stephanieke_ »

Hey, ik heb dus al 2x mijn praktijk afgelegd en had 2x dezelfde examinator. Dit vond ik dus allesbehalve leuk! nu ga ik binnekort voor de 3de keer mijn praktijk afleggen, en vroeg ik me af of ze u wel 2x dezelfde examinator mogen geven? ik had eens gehoord van niet, maar vind nergens concreet of dit zo is. Mag ik dit dan weigeren op dat moment of niet? want ik vind dat dit toch een grote rol speelt tijdens mijn praktijk.
alvast bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Wettelijk is het niet verboden.
Maar in de meeste examencentra wisselt men.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: 2 x dezelfde examinator?

Bericht door Rafael »

stephanieke_ schreef: want ik vind dat dit toch een grote rol speelt tijdens mijn praktijk.
Waarom? Omdat hij je zwakke en sterke punten al kent? Probeer gewoon te doen alsof de achterbank leeg is ;-) De examinator denkt niet in de aard van "hoho, daar is ze weer, laat ik ze nog eens gaan buizen". Als je goed genoeg kan rijden, zal hij je je rijbewijs wel geven. Succes!
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

De algemene regel is dat je nooit tweemaal dezelfde examinator zal hebben. Maar soms kan het niet anders doordat de andere collega's al weg zijn bijvoorbeeld.
Een examinator kan je niet weigeren, tenzij je geen examen wenst af te leggen en meteen betaalt voor een nieuw examen.
En toch, het gebeurt regelmatig dat kandidaten vragen om bij een volgend examen dezelfde examinator te hebben, zodat hij kan zien dat ze effectief vorderingen gemaakt hebben.
Ik kan je verzekeren dat examinatoren zelf ook niet graag dezelfde kandidaat meermaals moeten beoordelen. Een kandidaat uitstellen is voor geen enkele examinator prettig. Een zelfde kandidaat voor de tweede maal uitstellen wordt zelfs pijnlijk...
astrake
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:04

Bericht door astrake »

wou hier even mijn ervaring kwijt ivm 2xdezelfde examinator te krijgen. heb dit zelf meegemaakt en moet zeggen dat dit wel een voordeel kan zijn. zo kan hij/zij zien of uw rijstijl verbetert is tov de vorige keer.

laat bij je 2e poging zien dat je geoefend hebt op de eerder gemaakte fouten. de examinator zal daar zeker rekening mee houden en uw slaagkansen zullen zonder twijfel vergroten :!:
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

astrake schreef:wou hier even mijn ervaring kwijt ivm 2xdezelfde examinator te krijgen. heb dit zelf meegemaakt en moet zeggen dat dit wel een voordeel kan zijn. zo kan hij/zij zien of uw rijstijl verbetert is tov de vorige keer.

laat bij je 2e poging zien dat je geoefend hebt op de eerder gemaakte fouten. de examinator zal daar zeker rekening mee houden en uw slaagkansen zullen zonder twijfel vergroten :!:
Wanneer hij/zij jou nog herrinnerd mischien wel.
astrake
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:04

Bericht door astrake »

idd, die "chance" moet je hebben natuurlijk
kandidaat.

Re: 2 x dezelfde examinator?

Bericht door kandidaat. »

ik moest afrijden. en de 1x had ik een examinator ,en ik had het niet gehaald.de 2x had ik de zelfde examinator ook niet gehaald. ik had gelijk het gevoel dat ik geen zin meer had vanwege de vorige keer.
dat haalt gelijk je vertrouwen uit je dat je zou slagen. je weet wel waar de man op let maar toch ze zoeken altijd de kleine foutjes op en laten ze je nog zakken.gebaseerd op het percentage wat ze per dag hebben...

het loopt niet allemaal rechtvaardig /
voorbeeld: je slaagt wel als je met 90 op snelweg rijdt met een weg waar je 100 of 120 mag.
voorbeeld: je slaagt niet omdat je 2 x niet midden op de weg rijdt.maar wel op je eigen weghelft natuurlijk,alleen beetje langs de lijn rijden.
wat zou er gevaarlijker zijn; :shock:

maar 2 x dezelfde is niet bepaald leuk.

op iedergeval naar de 3 x!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 2 x dezelfde examinator?

Bericht door de rijprof »

voorbeeld: je slaagt niet omdat je 2 x niet midden op de weg rijdt.maar wel op je eigen weghelft natuurlijk,alleen beetje langs de lijn rijden.
Te links rijden kan ook gevaarlijk zijn.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 2 x dezelfde examinator?

Bericht door Inazuma »

kandidaat. schreef:ik moest afrijden. en de 1x had ik een examinator ,en ik had het niet gehaald.de 2x had ik de zelfde examinator ook niet gehaald. ik had gelijk het gevoel dat ik geen zin meer had vanwege de vorige keer.
Dat is toch niet anders dan in een schoolsituatie, waar je in hetzelfde jaar voor hetzelfde vak ook telkens examen aflegt bij dezelfde docent :?:
En als je herexamen hebt, zal dat ook weer bij dezelfde docent zijn ...

Voor je rijexamen kan je dan nog een andere examinator krijgen - meestal zal je trouwens een andere hebben, 2 keer dezelfde is eerder een toevalstreffer ifv het aantal examinatoren bij een examencentrum.

voorbeeld: je slaagt wel als je met 90 op snelweg rijdt met een weg waar je 100 of 120 mag.
voorbeeld: je slaagt niet omdat je 2 x niet midden op de weg rijdt.maar wel op je eigen weghelft natuurlijk,alleen beetje langs de lijn rijden.
wat zou er gevaarlijker zijn; :shock:
Op die wegen mogen autobussen en autocars, alle vrachtwagens en slepen bover de 3,5T MTM ook maar maximaal 90 ...
Sommige speciale voertuigen (kraanwagens, de mobiele scanner van de douane, ...) halen zelfs die snelheid niet.

90 is dus absoluut geen gevaarlijk lage snelheid op dergelijke wegen.
Als jij vindt van wel, zit er helaas aan jouw kant nog iets niet helemaal goed, je vermogen om snelheiden en snelheidsverschillen in te schatten misschien :?:
Dat is iets dat voldoende rij-ervaring vereist - en nadien niet teveel vastgeroestheid in de eigen gewoonten ...
Gast

Bericht door Gast »

Ik moet morgen opnieuw examen doen en wil beslist niet dezelfde examinator. De examinator heeft mij persoonlijk kritiek gegeven en is beginnen vitten op de rijschool. Toen mijn begeleider informatie vroeg wou ze haar beslissing niet staven. Als ik deze vrouw opnieuw heb gaat het gegarandeerd mis, kan ik dit op voorhand melden?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 2 x dezelfde examinator?

Bericht door de rijprof »

Ja, ga vooraf naar de hoofdexaminator.
Garanties heb je niet maar je kan proberen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: 2 x dezelfde examinator?

Bericht door Gast »

Ik had tijdens mijn tweede examen een heel goede examinator die mij een gerust stelde (had enorm veel last van de zenuwen). Ik maakte echter een domme fout en was niet geslaagd. Ik zou voor mijn derde poging graag dezelfde examinator hebben, is dat mogelijk?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: 2 x dezelfde examinator?

Bericht door GRO »

????
Gast

Re: 2 x dezelfde examinator?

Bericht door Gast »

Kan je vragen om WEL dezelfde examinator te krijgen?
Plaats reactie