wazige voorruit

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
meeee

wazige voorruit

Bericht door meeee »

Hallo, ik heb een vraagje wat eigenlijk niets met het behalen van een rijbewijs te maken heeft, maar soit :)

ik heb al ongeveer een maandje last van een zeer wazige voorruit bij regenweer.
Ik heb al nieuwe ruitenwissers gekocht, de vensters goed gepoetst, maar niets helpt.
Als ik mijn ruitenwissers gebruik vegen zij precies de druppels over de hele voorruit, is moeilijk uit te leggen, maar er blijft een waas achter.

Het heeft niets te maken met de verwarming, want heb alles al geprobeerd.
Op internet las ik dat et iets te maken had met de airco, maar die heb ik niet dusja :D

ik weet nie meer wat k moet doen, want bij regenweer ben k nu toch niemeer geneigd om "veilig" in mijn auto te stappen...

heeft iemand dit ook al voorgehad?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: wazige voorruit

Bericht door Inazuma »

meeee schreef: ik heb al ongeveer een maandje last van een zeer wazige voorruit bij regenweer.
Wat is er veranderd, ongeveer dat maandje geleden :?:

Andere wissers gestoken, ander ruitensproeimiddel, andere carwash, ander reinigingsmiddel, ...


Mocht je onder bomen parkeren, probeer dat dan eens te vermijden.
meeee

Bericht door meeee »

ja, ik weet niet precies wat er veranderd is, heb niks anders gedaan, heb gewoon gemerkt dat het toen zeer moeilijk was om bij regenweer door mijn voorruit te kijken...
Het kan ook zijn dat k voordien niet echt door de regen gereden heb (heb de auto nog maar 4 maanden ofzo)...


hmm ik parkeer niet echt onder bomen.
Misschien eenmalig bij toeval, maar zeker niet elke dag...

wat een miserie he :D
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Zit de waas aan de binnen- of de buitenkant van de ruit?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Karl
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 aug 2007, 23:17

Bericht door Karl »

gewoon de ontwaseming opzetten helpt niet?
je zegt dat het niet aan de verwarming ligt, maar het kan wel zijn dat het warmer wordt in de auto maar dat de lucht niet rechtstreeks op de ruiten geblazen wordt, waardoor deze koud blijven en dus condensatie veroorzaken.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Als de ruiten wazig worden met de ruitenwissers op, zal het wel aan de buitenkant zitten ;)

EEn waas doet mij denken aan kleine waterdruppeltjes op een vettige ondergrond.

Heb je de ruit al eens gekuist met een ontvettend product ?
(Niets te agressief nemen)


Het vizier van mijn motorhelm reinigde ik met onverdund afwasmiddel op een nat doekje, daarna droog wegwrijven.


Wat ook kan :
Sommige carwashes waxen automatisch de auto na het reinigen.
( door het sproeien van een waxoplossing )
Die wax geeft op de ruiten ook een film die in de regen lastig doet als de ruitenwissers er overheen gaan.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Volgens mij zit Inazuma plak op de oorzaak en de oplossing. :wink:
Rafael
Administrator
Berichten: 2640
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Inazuma schreef:Het vizier van mijn motorhelm reinigde ik met onverdund afwasmiddel op een nat doekje, daarna droog wegwrijven.
Dus gewoon met wat dreft ofzo op een doekje, en daarna met een droge doek erover? Interessant, ik heb hier ook regelmatig last van. Binnenkort eens proberen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Wrijf ook eens met je doekje met dreft over de ruitenwisserbladen.

Het haalt weinig uit om de ruit te ontvetten en er dan weer met vettige ruitenwissers over te gaan.

En indien geen van bovenstaande remedies helpt: ruitenwissers eraf en nieuwe in de plaats.
Geen van de Aldi, maar van een beter merk (Bosch bijvoorbeeld). Kan wel eens helpen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
meeee

Bericht door meeee »

bedankt voor de reacties, de waas zit inderdaad aan de buitenkant en heb al met dreft geprobeerd hoor, maar het helpt niet:)

nu had papa gehoord dat het met alcohol ook wel eens wil lukken, dus hebben we dat vandaag geprobeerd, nu maar hopen dat het lukt!

en nieuwe ruitenwissers haha dat zou dan mijn 3de paar in evenveel maanden zijn dusja :D

anyway, hartelijk bedankt voor de tips & wie weet lukt het wel met de alcohol...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Azijn wil ook wel eens helpen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

meeee schreef: en nieuwe ruitenwissers haha dat zou dan mijn 3de paar in evenveel maanden zijn dusja :D
Vergeet de ruitenwissers niet mee af te kuisen ...


Na azijn wel veel water gebruiken om de azijn weg te spoelen.
Gast

Re: wazige voorruit

Bericht door Gast »

Ik heb hetzelfde fenomeen ,is vooral vervelend ( slecht zicht ) door de verlichting van de tegenliggers.
Ik heb "glass scrub " aangeschaft en ga daarmee eens proberen.
Plaats reactie