Terecht gebuisd? Praktijk CE
Terecht gebuisd? Praktijk CE
Ik heb mijn examen CE gaan afleggen in Haasrode.
Vlot geparkeerd, op net 50 van de borduur.
Afgekoppeld zoals het hoort.
Uitgereden en terug opgelijnd, perfect.
MAAR, bij het terug aanpikken van de oplegger vergeet ik mijn handrem van de trailer af te zetten...
Dit is de enige fout, is die echt erg genoeg om iemand te buizen?
Ik was van mening dat ik bij mijn vertrek wel zou merken dat die handrem nog aanstond, en dan kon ik die bijgevolg nog afzetten.
Er is toch geen enkel gevaar verbonden aan het niet afzetten van de handrem?
Verbeter me gerust als ik dit verkeerd zie...
Vlot geparkeerd, op net 50 van de borduur.
Afgekoppeld zoals het hoort.
Uitgereden en terug opgelijnd, perfect.
MAAR, bij het terug aanpikken van de oplegger vergeet ik mijn handrem van de trailer af te zetten...
Dit is de enige fout, is die echt erg genoeg om iemand te buizen?
Ik was van mening dat ik bij mijn vertrek wel zou merken dat die handrem nog aanstond, en dan kon ik die bijgevolg nog afzetten.
Er is toch geen enkel gevaar verbonden aan het niet afzetten van de handrem?
Verbeter me gerust als ik dit verkeerd zie...
Opmerkingen zijn: parkeren, onvoldoende, vanwege die 50cm.
Koppelen/ontkoppelen, slecht, vanwege die handrem.
En ik kan u garanderen dat ik zeer goed rijd, met de complimenten van de rij-instructeur, Dani van De Demer in aarschot.
Die examinator had gewoon een gehaast dagje denk ik, en wou zo vermijden dat hij met 3 kandidaten de baan zou moeten doen.
De kerel die na mij kwam had bij het afpikken eerst zijn schotel opengetrokken zonder zijn poten uit te vijzen.
Ik was zo lastig dat ik naar de derde zelfs niet meer gekeken heb.
Koppelen/ontkoppelen, slecht, vanwege die handrem.
En ik kan u garanderen dat ik zeer goed rijd, met de complimenten van de rij-instructeur, Dani van De Demer in aarschot.
Die examinator had gewoon een gehaast dagje denk ik, en wou zo vermijden dat hij met 3 kandidaten de baan zou moeten doen.
De kerel die na mij kwam had bij het afpikken eerst zijn schotel opengetrokken zonder zijn poten uit te vijzen.
Ik was zo lastig dat ik naar de derde zelfs niet meer gekeken heb.
Jolle,
Ik vond uw eerste vraag op een zeer serene manier gesteld.
Bij uw tweede tussenkomst bevielen uw persoonlijke bedenkingen me al heel wat minder.
Ik kan u alleen maar verzekeren dat de examinator een correcte quotering gaf bij het niet afzetten van de handrem van uw aanhangwagen. Dat zal "altijd" en door "iedereen" met een slecht beoordeeld worden.
In uw eerste bericht was dat uw enige fout. Later geef je toe ook een onvoldoende gehad te hebben voor het parkeren.
Nog een opmerking: goed rijden volgens uw instructeur geeft geen enkele garantie op een goed examen. De stress weet je wel. Maar iemand die met een CE de baan op wil, moet toch wel stressbestendig zijn.
Ik vond uw eerste vraag op een zeer serene manier gesteld.
Bij uw tweede tussenkomst bevielen uw persoonlijke bedenkingen me al heel wat minder.
Ik kan u alleen maar verzekeren dat de examinator een correcte quotering gaf bij het niet afzetten van de handrem van uw aanhangwagen. Dat zal "altijd" en door "iedereen" met een slecht beoordeeld worden.
In uw eerste bericht was dat uw enige fout. Later geef je toe ook een onvoldoende gehad te hebben voor het parkeren.
Nog een opmerking: goed rijden volgens uw instructeur geeft geen enkele garantie op een goed examen. De stress weet je wel. Maar iemand die met een CE de baan op wil, moet toch wel stressbestendig zijn.
Hey, sorry hoor, ik wou hier geen beschuldigende vinger uitsteken...
En van stress heb ik nog nooit last gehad.
Maar inderdaad, als de examinator zegt dat het niet goed is is de zaak gesloten.
Wel jammer dat men ook daarop zo streng moet zijn Veiligheid gaat boven alles, maar een handrem vergeten AF tezetten is toch niet gevaarlijk? Vergeten OP te zetten daarentegen...
En wat betreft die persoonlijke bedenkingen, die zijn inderdaad persoonlijk en hebben dus voor andere gebruikers van dit forum geen waarde. Excuses hiervoor.
En van stress heb ik nog nooit last gehad.
Maar inderdaad, als de examinator zegt dat het niet goed is is de zaak gesloten.
Wel jammer dat men ook daarop zo streng moet zijn Veiligheid gaat boven alles, maar een handrem vergeten AF tezetten is toch niet gevaarlijk? Vergeten OP te zetten daarentegen...
En wat betreft die persoonlijke bedenkingen, die zijn inderdaad persoonlijk en hebben dus voor andere gebruikers van dit forum geen waarde. Excuses hiervoor.
Hallo Jolle,
Ik kan uw teleurstelling begrijpen bij het niet slagen.
Maar tekortkomingen altijd opnieuw afschuiven op de examinator... het wordt op den duur zo vermoeiend...
In brochure doc. 136 kan u de juiste werkwijze vinden betreffende het aan- en afkoppelen.
Deze volgorde werd dan ook bepaald door specialisten in het vak.
Er wordt uitdrukkelijk vermeld “opgelet: De handelingen moeten in volgorde per groep uitgevoerd worden.â€
Ik kan uw teleurstelling begrijpen bij het niet slagen.
Maar tekortkomingen altijd opnieuw afschuiven op de examinator... het wordt op den duur zo vermoeiend...
In brochure doc. 136 kan u de juiste werkwijze vinden betreffende het aan- en afkoppelen.
Deze volgorde werd dan ook bepaald door specialisten in het vak.
Er wordt uitdrukkelijk vermeld “opgelet: De handelingen moeten in volgorde per groep uitgevoerd worden.â€
Was die dan wel geslaagd? Nee toch?Jolle schreef: De kerel die na mij kwam had bij het afpikken eerst zijn schotel opengetrokken zonder zijn poten uit te vijzen.
Dit vind ik toch vele malen erger dan (bij een oplegger wel te verstaan) te vergeten de automatische remknop in te drukken want zonder kan je gewoon niet vertrekken.
Tenzij je natuurlijk die hendel buiten bedoeld die moet aangedraaid worden. Sommigen draaien die maar half dicht en kan het voorvallen dat je het pas merkt wanneer de rook eruit komt.
Zelf ben ik het nog niet tegengekomen dat ik m'n schotel opentrok zonder de poten naar beneden te draaien (zo slim ben ik wel) maar wel reeds meerdere keren mogen oplossen wanneer een ander kieken het voor mij gedaan had.
Hmm, nee, die kerel was ook gebuisd.
De handrem van deze oplegger heeft een gewone kraan opstaan. Je weet wel, zo eentje van het water waar je thuis de tuinslang op aansluit.
Die was ik dus vergeten open te draaien
Nu, geen probleem hoor, ik doe gewoon opnieuw examen, en dit keer haal ik het wel.
Geen enkele examinator houd mij van mijn droom om internationaal te gaan rijden
En, zeg nu zelf, eenmaal je je rijbewijs hebt kun je toch gewoon rijden zoals je dat zelf wilt, dus een poot op het dashbord, de andere op de middenconsole, een oog op de DVD-speler en het ander in de achteruitkijkspiegel voor als er flikken naderen... (Grapje he.)
Zo'n examen zal nooit de cowboys van de weg houden, en zal helaas ook nooit een reeël beeld van de job als chauffeur weergeven.
De handrem van deze oplegger heeft een gewone kraan opstaan. Je weet wel, zo eentje van het water waar je thuis de tuinslang op aansluit.
Die was ik dus vergeten open te draaien
Nu, geen probleem hoor, ik doe gewoon opnieuw examen, en dit keer haal ik het wel.
Geen enkele examinator houd mij van mijn droom om internationaal te gaan rijden
En, zeg nu zelf, eenmaal je je rijbewijs hebt kun je toch gewoon rijden zoals je dat zelf wilt, dus een poot op het dashbord, de andere op de middenconsole, een oog op de DVD-speler en het ander in de achteruitkijkspiegel voor als er flikken naderen... (Grapje he.)
Zo'n examen zal nooit de cowboys van de weg houden, en zal helaas ook nooit een reeël beeld van de job als chauffeur weergeven.
Vijtien jaar praktijk heeft het bij mij wel gedaan.Jolle schreef: Geen enkele examinator houd mij van mijn droom om internationaal te gaan rijden
Klopt als een bus.Jolle schreef:Zo'n examen zal nooit de cowboys van de weg houden, en zal helaas ook nooit een reeël beeld van de job als chauffeur weergeven.
Re: Terecht gebuisd? Praktijk CE
Gebuisd voor ce, alles perfect maar beetje dom geweest bij achteruit inrijden voor de kaai. Stond er op 2 min in maar stond 5 cm te ver van de kaai. En had al geclaxoneerd en niet gaan kijken, de stress denk ik. Jammer dat je voor zo een foutje al gebuisd bent.