**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door de rijprof »

proficiat :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

Laura19x schreef: Resultaat: geslaagd!
Een super verjaardagscadeau :D
Proficiat, en gelukkige verjaardag nog :lol: :!:
Dominique

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Dominique »

Vraagje: Ik heb hier al een aantal keer zien passeren dat de meeste routes bij examencentrum SBAT in St. Denijs Westrem hier op het forum te vinden zijn, is er ergens een topic waar deze verzameld zijn? Of bedoelt men dan eerder in dit topic de verspreide beschrijvingen hier en daar (bvb "Loop - Sterre - R4")? Tot nu toe heb ik namelijk maar 1 link gevonden naar een duidelijke route en verder enkel een paar vage beschrijvingen die ik nu aan het verzamelen ben, aangezien ik deze routes graag eens zou oefenen.
Op voorhand al bedankt voor het antwoord :)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door GRO »

Examenroutes vind je in ons praktijkboek
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Dominique

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Dominique »

Dankjewel!
Dominique

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Dominique »

Ik heb het Praktijkboek gekocht en gedownload, maar daar staan blijkbaar voor St. Denijs Westrem geen routes/knooppunten in?? Of zie ik dat nu verkeerd? 't Is maar dat ik het wel net daarvoor heb gekocht..
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door GRO »

Ik ging ervan uit dat je de theorie via onze site geleerd had. Dan had je met je allescode het boek gratis kunnen downloaden.
Er staan een aantal examenroutes in het boek, maar die pagina's zijn nu net de allerminst belangrijke. Als je de rest van het boek doorneemt en voldoende oefent, dan heb je trouwens geen routes nodig. Echte routes bestaan trouwens niet, zoals in het boek is uitgelegd. Wel knooppunten.
Lauren

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Lauren »

In welk examencentrum ben je geweest?
Bree

Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter mij.

Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
De straat werd aangeduid, maar mocht zelf een plaats kiezen. Er was zeker voldoende plaats om te keren.

Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Vlak na een bocht een beetje verder stond een zwarte wagen geparkeerd en moest me daarachter in een vloeiende s-beweging achter parkeren. Hier was eveneens voldoende plaats.

Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
remvloeistof, alle lichten, pinkers, zithouding, spiegels en ontwasing van voor.

Ben je met de rijschool of een begeleider geweest?

Met de rijschool

Als je met een begeleider geweest bent, wie was het?
Rijschoolinstructeur

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Eerst 10 uren les bij de rijschool, dan met de papa en mama, een paar weken voor het examen nog eens 6 uurtjes bij de rijschool, vervolgens aansluitend het rijexamen.

Verdict:
Geslaagd van de derde keer. Examinator was vriendelijk, maar toch was ik zenuwachtig en had ik bang om opnieuw te buizen
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

GRO schreef:Ik ging ervan uit dat je de theorie via onze site geleerd had. Dan had je met je allescode het boek gratis kunnen downloaden.
Er staan een aantal examenroutes in het boek, maar die pagina's zijn nu net de allerminst belangrijke. Als je de rest van het boek doorneemt en voldoende oefent, dan heb je trouwens geen routes nodig. Echte routes bestaan trouwens niet, zoals in het boek is uitgelegd. Wel knooppunten.

Ik heb de theorie inderdaad gedaan via de ALLES-code op deze site (een 4-tal keer zelfs zie ik in mijn sms'en), was daar zeer tevreden over, haalde 50/50, maar wist toen van geen praktijkboek en deed dat toen voor de theoretische oefenexamens, en ben nu dus bezig met de praktijk. Mijn vraag was dan ook: kan ik ergens deze mogelijke routes bij SBAT St. Denijs Westrem verzameld vinden of moet ik ze zelf verzamelen? Uw antwoord was: ze staan in het boek. Dus koop ik het boek, op uw aanraden, om die routes eens te zien, aangezien al de rest al onder de knie is maar ik toch eens nieuwsgierig ben naar waar in Gent wordt gereden (want zo klein is Gent nu ook weer niet). En nu staat daar geen enkele route of knooppunt voor deze regio in, en is uw reactie "ahja maar dat is het minste belangrijk en je hebt ze niet nodig"? :s Vind ik eerlijk gezegd niet bepaald correct hoor. Dan is het antwoord "ze staan in ons praktijkboek" geen juist antwoord op mijn specifieke vraag "kan ik ergens de verzamelde routes of knooppunten vinden voor St. Denijs of zoek ik ze hier zelf uit". Ik voel me een beetje bedrogen eerlijk gezegd.
VannesteW
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2015, 21:34

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door VannesteW »

Vandaag mijn praktisch examen OW voor de motor gedaan te Kontich. Over de ganse lijn had ik overal A'tjes als beoordeling.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door GRO »

@ Dominique
Als je echt alles al wist wat in het praktijkboek staat en je het louter gekocht hebt voor de route van jouw examencenter, dat er helaas niet instaat, stuur dan een mailtje naar mij met je gsm nummer en je code waarmee je het boek hebt gekocht en je rekeningnummer. Ik zal zorgen dat je de 2,5 euro krijgt teruggestort.
Dominique
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:16

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Dominique »

@GRO:
Ik vond uw e-mailadres niet dus heb u een privé-bericht gestuurd hier op het forum.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door GRO »

OK komt in orde.
Overschrijving is (15/2) uitgevoerd.
In ieder geval succes met je prktijkexamen.
EJ1985
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mei 2014, 16:41

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door EJ1985 »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Deurne
- Zat de examinator naast of achter jou?
rechts achteraan
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
De examinator zegt in begin van de straat, in deze straat mag je een plaats kiezen om te keren. Aan de rechtse kant waren er enkele gaten vrij, maar links niet. Dus vrij smal om te keren, maar doenbaar.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
De examinator duidt een wagen aan waar je achter mag parkeren. Je hebt twee pogingen. Bij de eerste poging stond ik al geparkeerd.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Pinken, claxon, lichten, dimlichten, verwarming, rem, bandenspanning, zithouding, afstelling spiegels en achteruitkijkspiegel

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
met Merksemse rijschool


Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
Ik heb zowel met begeleider als met rijschool leren rijden.

Wat ik wel kan aanraden, als je praktijkexamen wil doen, dat je twee uur voor uw examen les neemt, dat neemt de stress weg en geeft opfrissing.

Ik was dus van de eerste keer geslaagd :)
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Het was de tweede keer, de eerste keer had ik veel te veel stress. Ik had de pinkers van een bus niet gezien, hierdoor moest mijn instructeur tussenkomen. De eerste keer moest de de sproeivloeistof aanduiden, claxon, pinkers, stoplichten

De tweede keer ging het veel beter omdat ik toen wist dat het helemaal niet zo erg is. Ik ben deze keer wel geslaagd :)

In welk examencentrum ben je geweest?
Asse
- Zat de examinator naast of achter jou?
rechts achteraan
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
De examinator zegt in welke straat je moet keren, je belist zelf waar je keert.

- Het parkeren achter een auto
De examinator zegt achter welke auto je moet parkeren. Ik heb twee pogingen nodig gehad. De eerste keer zat ik te ver, de tweede keer waswas het wel goed.Daarna uitstappen, en langs de juiste kant instappen. Het is de bedoeling dat je doet alsof je alleen bent, dus sleutel meenemen en deur op slot doen. Mijn instructeur had wel op voorhand verteld dat niet elke examinator dit wil.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Bandenspanning, voor en achteruit ontwaseming, claxon, pinkers
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Via de rijschool

Ik zou ook aanraden om voor het examen nog rijles te nemen. Bij mij heeft dit geholpen omdat je zo terug gewoon wordt aan de auto.
Plaats reactie