**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ¨****

Bericht door Stefan Peeters »

Charlot schreef:Het was mijn tweede poging. Ik was veel minder zenuwachtig nu. De eerste keer was ik op van de zenuwen, maakte ik me er veel te veel druk in. Ik kan dit ook als tip geven: Het is 'maar' een rijbewijs hé. Lukt het niet direct, is geen ramp. Ga gewoon pas als je je écht klaar voelt.
Niets aan toe te voegen :!:

Proficiat met je examen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
elhoussaine
Berichten: 156
Lid geworden op: 19 mar 2009, 17:04

Bericht door elhoussaine »

Proficiat :wink:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Proficiat :!:

en met een gouden raad voor wie nog moet gaan:
Ga gewoon pas als je je écht klaar voelt. Je zal altijd wat nerveus zijn, maar als je van jezelf al vlot rijdt en je auto goed onder controle hebt, kan er niet veel meer misgaan. Ik ben de eerste keer te vlug gegaan en heb domme fouten gemaakt door de nervositeit.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
wita
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 apr 2009, 14:13

Bericht door wita »

ketje schreef:@ Wita,

Kan je hier eens aanhalen welke kwoteringen je gekregen hebt bij welke rubrieken?
Wat die geldcrisis betreft: we horen vele mensen klagen over (te) lange wachttijden. Dus iemand buizen om zeker werk te hebben, lijkt mij niet logisch. Als je die lijn doortrekt: waarom zouden ze op het tweede examen dan "wat door de vingers zien"?
Ik heb dat horen zeggen, of het waar is dat zal ik binnenkort ondervinden. Algemeen, de examinator valt wel mee. Misschien heb ik een erger gehad. Nu let ik meer op, vooral op de T-punten. Waarschijnlijk heb ik dezelfde examinator voor de volgende keer, dat vind ik niet erg, dan heb ik ook minder zenuwen en ken je hem beter ook, waar hij me zal beoordelen.
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Waarmee je de vraag: welke kwoteringen kreeg je voor welke rubrieken onbeantwoord laat... :wink:
Nr7
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2009, 20:06

Bericht door Nr7 »

Ik kan kiezen waar ik mijn praktijk examen wil doen: in Leuven of in Asse. Ik heb met mijn vader leren rijden en nu heeft iemand me gezegd dat je je examen in Asse alleen mag doen met een auto van de rijschool en niet met je eigen auto.

Kan iemand me zeggen of dit klopt?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Even kijken op http://www.gratisrijbewijsonline.be/ :
Waar moet u uw rijexamen afleggen?

De kandidaat legt het praktijkexamen af in het examencentrum dat bevoegd is voor de gemeente waar zijn/haar hoofdverblijfplaats is.
Indien de kandidaat lessen heeft gevolgd in een erkende rijschool, dan kan het examen afgelegd worden in het examencentrum bevoegd voor de gemeente waar de zetel van deze school gevestigd is.
Wanneer jij in de buurt van Asse woont mag je daar perfect je examen afleggen met je eigen auto.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
gast*

trajecten deuren

Bericht door gast* »

eugeen schreef:DEURNE

De trajecten
[inaktieve domeinnaam verwijderd]
deze link werkt niet meer :( . Zijn er misschien nog andere sites waar deze trajecten wel opstaan? :wink:
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: trajecten deuren

Bericht door Inazuma »

gast* schreef: deze link werkt niet meer :( . Zijn er misschien nog andere sites waar deze trajecten wel opstaan? :wink:
De link is inderdaad morsdood.
Domein is zelfs terug vrijgekomen voor registratie.
Het originele bericht is dan ook verwijderd, en ik ga de domeinnaam ook uit jouw bericht halen. ;)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ik ben ook op examen geweest :wink:
niet als kandidaat en niet als instructeur.
wel voor de eerste keer als begeleider (zonder rijschool dus)

Het examencentrum was Bree
De examinator zal schuin achter de kandidaat.(mijn neefje)
voorafgaande controles (nummer 6 gekozen) ruitenvloeistof aanduiden
ook spiegels, zithouding en bediening lichten werden gedaan.

examinator was duidelijk, vriendelijk (gaf ons de hand maar stelde zich niet voor tenzij ik het als begeleider niet gehoord heb)

Na een tijdje rijden (op een rustige route moet ik zeggen) moesten we parkeren achter een Citroën.
Dit was in de straat waar het rusthuis boneput gelegen is (voor kandidaten die het willen weten :wink: )

hij heeft lichtjes de borduur geraakt en stond op ietsje minder dan 1 meter achter de Citroën (geen opmerking)
hij moest uitstappen om zogezegd boodschappen te doen en heeft de auto ook moeten sluiten (soms zeggen ze wel eens laat maar open)

uitkijken dus: als men niets zegt = afsluiten

Daarna reden we in het centrum van Bree
de wegen zijn ietjes drukker maar zeker doenbaar, het was rond 9u30 en het verkeer was niet druk behalve dat we een vervelende fietser tegenkwamen (driewieler en geen plaats) en nog een auto die het nodig vond om voor ons door tegen de richting in te gaan parkeren viel dit heel goed mee.

Het keren in een straat gebeurde op de terug weg (de straat achter het examencentrum)
Het had in drie keren gekund maar mijn neefje deed het in 5 keer leverde een opmerking (voorbehoud op)

Nog een voorbehoud kreeg hij toen we ergens aan de lichten linksaf moesten terwijl onze tegenligger dit ook deed.
we kruisen elkaar langs links en dit moest rechts (ik heb de examinator er opmerkzaam gemaakt (na het examen) dat dit zo goed als onmogelijk was omdat de tegenligger al voor ons vertrokken was en mijn neefje de kans ontnam om het nog goed te doen.

hij gaf toe dat ik gelijk had (was ook overduidelijk) maar het voorbehoud stond achteraf toch op het papier.

we moesten ook ergens linksaf over 2 rijstroken heen, mijn neefje pinkt, verandert van rijstrook en toen sloeg de pinker af, hij vergat hem terug opnieuw op te zetten maar dit leverde geen opmerking op.

en nog ergens anders bij het linksaf slaan ging mijn neefje niet ver genoeg links staan om dit te doen. (derde voorbehoud)

Voor de rest zijn er geen fouten gebeurd (ik heb dan ook een 30tal uren met hem geoefend)

Resultaat: geslaagd
mijn ervaring is dat de kandidaten eerst opmerkingen krijgen en dan pas het resultaat maar nu was dit niet zo, hij zij onmiddelijk dat mijn neefje geslaagd was en gaf daarna zijn opmerkingen.
Hij voegde er nog aan toe dat hij zelfs heel goed gereden had.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
harrie

extijkamen

Bericht door harrie »

binnenkort praktijk examen doen voor de moto ben benieuwd hoe het zal gaan

wat is daar de prijs van ??
en mag dat met je eigen moto

ik woon in bocholt welk examencentrum moet ik dan hebben ??

greetzzzzzzzzzzzzzz :)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Examencentrum 1033
Industrieterrein Peerderbaan 1305
3960 Bree
Tel.: 078/05.90.33
Fax: 078/05.91.33
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Bericht door Gast »

EXAMENCENTRUM: ALKEN

- Zat de examinator naast of achter jou?
De examinator zat schuin achter mij.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Reden gewoon een straat in en hij zei gewoon van hier in deze straat moogt ge u ergens keren.
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Reden zoals hierboven de straat in "ziet ge die rode auto?" "zet u daar maar eens achter" ja en dan uitstappen en sluiten en terug vertrekken.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ik had route 4 gekozen moest de ruitewisservloeistof laten zien en dan de pinkers,remlichten en the usual stuff. Route kan ik nog uit mijn hoofd maar had er nog nooit gereden.

Ik deed mijn rijexamen om 16.05 een toch al wat drukker uur maar ik heb mij nog nooit zo kalm gevoeld. Examinator was ook heel vriendelijk stond een bord dat nogal moeilijk te zien was en ik zag vanboven 5 staan en vanonder uitgz. plaatselijk verkeer. dus ik reed rechtdoor in plaats van af te slaan. Hij vroeg toen waarom ik door reed en gezegd van pl. verkeer. Hij vroeg toen of we 5 ton wogen, ja nee dus maar was geen probleem zei hij.
Enigste fout die ik had gemaakt en die mij een onvoldoende opleverde was onvoldoende afstand bij het inhalen van fietsers.
Mijn vader heeft mij begeleid en nog goed ook want ik was van de eerste keer geslaagd. Ook de tip van niks tegen uw vrienden te zeggen is heel goed zo is hun verbazing des te groter als je dan kunt zeggen da ge uw rijbewijs hebt.

Nu wil ik tegen de mensen zeggen die hun examen nog moeten afleggen hebt gene schrik, zijt kalm zoals mijn pa het zegt "ge kunt rijden of ge kunt het niet". En gelooft vooral nie al die cowboyverhalen die de ronde doen over het praktijkexamen.
patlutjim

Opgelet benny zeg,maar kijk uit wat hij wil zeggen ! ! !

Bericht door patlutjim »

! ! ! Benny zeg ( ik heb dan ook een 30 tal uren met hem geoefend ) ! ! !

Even nadenken en veel leerlingen denken nu ook het is haalbaar op zoveel uren mijn rijexamen gaan afleggen.ja of neen ? :wink:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Opgelet benny zeg,maar kijk uit wat hij wil zeggen ! ! !

Bericht door Benny Stinkens »

patlutjim schreef:! ! ! Benny zeg ( ik heb dan ook een 30 tal uren met hem geoefend ) ! ! !

Even nadenken en veel leerlingen denken nu ook het is haalbaar op zoveel uren mijn rijexamen gaan afleggen.ja of neen ? :wink:
Goede opmerking :wink:
Dus zullen we er hier maar bijschrijven dat dit overeenkomt met 30 uren rijles :wink:

Als het echt maar 30 uren oefenen zou zijn en je zou dit spreiden over bv:3 maanden komt dit neer op 10 uren per maand en is inderdaad te weinig :!:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie