**** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Hey, bedankt voor je gedetailleerde uitleg!

Ik heb een vraag over deze zin:
"Ik had routes uitgestippeld in Google Maps met de doorgangspunten die je gewoon kan vinden op de website."
Welke website bedoel je hier precies? En hoe zoek je de doorgangspunten op op die website?

Alvast bedankt!
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Gast schreef: 18 aug 2020, 23:23 Hey, bedankt voor je gedetailleerde uitleg!

Ik heb een vraag over deze zin:
"Ik had routes uitgestippeld in Google Maps met de doorgangspunten die je gewoon kan vinden op de website."
Welke website bedoel je hier precies? En hoe zoek je de doorgangspunten op op die website?

Alvast bedankt!
Op de website van Autoveiligheid kan je voor elk examencentrum de doorgangspunten vinden.

Dus als je een nummer kiest op het praktijkexamen krijgt je een mix van een aantal doorgangspunten waar de examinatoren je moeten langs laten rijden. Uiteraard kunnen ze tussen deze punten zelf de route kiezen, maar het is handig om er al eens geweest te zijn.

Ga naar https://www.autoveiligheid.be/rijbewijs/praktijkexamen en scroll helemaal naar onder. Daar zie je voor elk examencentrum de punten.

Ik ben dus twee dagen gaan rijden in Geel en omgeving en heb al deze punten afgereden om te kijken waar ik op zou moeten letten. De snelheid, eventueel wat er speciaal is aan elk punt.

Ik had twee routes voor mezelf gemaakt in maps: een route in Geel en dan een tweede route vertrekkend van het examencentrum naar Olen en Herentals.

Uiteindelijk heeft het geholpen want het eerste wat ik moest doen was met de GPS naar een van de doorgangspunten rijden (Olen, Schommenstraat - Dr. De Biestraat)

Veel succes!
Yvan1968
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jan 2017, 16:01

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Yvan1968 »

Praktijkexamen Rijbewijs B - Examencentrum Alken dd. 25.08.2020

Hieronder een kort relaas van het examen van mijn jongste dochter vandaag. Het was de 1e keer dat ze ging, ze was vandaag 18 jaar en 4 dagen oud. Gestart met rijden op 09.10.2019, vrije begeleiding.

1. Risico-perceptietest

De test was lastiger dan de oefenfilmpjes op internet. Na het examen wisten we dat ze 9/10 had gescoord. Ze had alle risico' s gezien, maar 1 teveel aangeduid, daardoor 1 punt verloren. Het goeie resultaat op deze test heeft haar misschien gered op de totaliteit van het examen.

1. Controles:

- Eerst motorkap openen en koelvloeistof aanwijzen.
- Nadien de systematische controles.

2. Instellingen

- Verliep pas nadat iedereen in de auto zat, misschien omdat het regende.
- Examinator zat achteraan.
- Het klassieke lijstje, examinator stelde geen bijkomende of moeilijke vragen.

3. Uitleg

Vervolgens gaf de examinator een correcte en duidelijke uitleg over het verloop van het examen op de weg. Op dat moment deelde hij ook mee welke manoeuvres er moesten uitgevoerd worden. Dit waren keren en loodrecht vooruit in een parkeervak parkeren.

4. Examen op de weg

We hadden wisselende omstandigheden, regen, beetje wind en vrij druk en traag verkeer. Vertrokken aan het examencentrum om 13u45.

Route vertrekkende vanuit examencentrum

1. na uitgang rechts op de Pickardstraat
2. Kolmenstraat ten einde rijden via DP 21 tot aan DP 16
3. links de Meerdegatstraat in
4. onder tunnel spoorlijn 21
5. aan DP 22 rechts richting Sint-Lambrechts Herk
6. aan DP 23, links omhoog door zone 30 van Pastorijstraat
7. aan DP 29, rechts de Graaf Brigodestraat, deze straat helemaal afgereden via DP 30 tot aan DP 24
8. aan DP 24 links en daarna onmiddellijk terug naar links, de Rode Kruisstraat in
9. aan DP 25 rechts, Lindenhoflaan ten einde, tot aan DP 26
10. aan DP 26 links de Beukenhofstraat
11. keren in de Beukenhofstraat, dit is een smalle straat, zelfs met de MINI lukte het niet om in 2 keer te keren
12. terug naar DP 26
13. rechts de Sint-Lambrechts Herkstraat, in deze straat staan regelmatig auto' s geparkeerd of wordt er gelost, er stond een vrachtwagen te lossen in de nabijheid van DP 3 (kruispunt met verkeerslichten), zowel kruisend busverkeer als achter ons
14. na het voorbijrijden van de hindernis, net ter hoogte van het kruispunt ging het licht op oranje, mijn dochter besliste om te stoppen, maar de bus achter ons moest fors remmen (dit was een serieus moment van stress, voor haar en voor mij)
15. kruispunt oversteken en Vorststraat ten einde rijden, tot aan het kruispunt met de Expressweg
16. aan het kruispunt links de Expressweg op, druk verkeer, lastig punt
17. Expressweg ten einde rijden, tot aan DP 5, het grote kruispunt van E313, Ikea, Ring Hasselt, enz ...
18. de examinator kondigde voor de oprit E313 aan om na de 2e verkeerslichten links te gaan
19. links op Ring Hasselt, via DP 9 tot aan DP 11
20. aan DP 11 rechts naar de Runkstersteenweg en onmiddellijk de parking van Gamma - Aldi op, wat te verwachten was
21. voorwaarts parkeren in een vak op de parking
22. na het parkeren, het gedeelte voorzorgen
23. na het terug instappen vroeg de examinator om een adres in de GPS in te geven, hij vroeg het examencentrum Alken
24. de examinator was behulpzaam om de uitgang van de parking aan te wijzen
25.aan DP 11 naar links, tot aan DP 6
26. aan DP stond zwaar verkeer, de file was zo lang dat er al verschillende auto' s op de pechstrook en de gearceerde vakken stonden, mijn dochter is op de rechtse strook van de Ring blijven wachten (een 2e stressmoment), gelukkig sloten nadien nog een paar andere auto' s achter ons aan
27. rechts via het grote kruispunt, zwaar verkeer, langzame vrachtwagens,dus goed moeten opletten om geen kruispunten te blokkeren
28. nadien rechtdoor op de Expressweg tot aan DP 1, op sommige punten twijfelde mijn dochter aan de aanwijzingen van de GPS, maar ze controleerde steeds aan de hand van de kaart en de richtingaanwijzers
29. omdat er veel traag vrachtverkeer op het rechterbaanvak reed, heeft mijn dochter toch maar beginnen in te halen (om niet te traag te moeten rijden), het invoegen nadien was niet makkelijk
30. aan DP 1 rechtsaf, nadien de Meerdegatstraat volgen (zone 50), DP16 en daarna de Kolmenstraat, vervolgens via DP 21 en terug naar het examencentrum

Terug aangekomen om 14u20.

5. Resultaat

De examinator zei niet onmiddellijk of ze geslaagd was of niet, maar overliep het examen.

Volgende punten kwamen aan bod:

1. Richtingsverandering: onvoldoende naar rechts kijken, over de schouder. Naar links was voldoende, maar voor rechts had hij bedenkingen. Het is correct dat mijn dochter alleen uitdrukkelijk naar rechts kijkt, over de schouder, in stadsverkeer. Op grotere wegen gebruikt ze de rechterspiegel, ook omwille van de grotere snelheden. Volgens de examinator moest ze bv. bij DP 1 bij het afslaan naar rechts ook over de schouder kijken, want er zou verkeer vanop de pechstrook kunnen aankomen.

2. Bediening van het voertuig: rem en vertragingstechniek te verbeteren. Correct, ze rijdt grotendeels zeer secuur, maar mist af en toe. Stress en het onverwachte zwaar verkeer deden er zeker geen goed aan.

3. Defensief rijden: dit i.v.m. de beslissing om te stoppen voor het oranje licht.

Uiteindelijk kwam de verlossing, de examinator zei letterlijk "ik geef je het voordeel van de twijfel, het was geen hoogvlieger". We hebben hem voor dit oordeel van harte bedankt. Hij zei nog dat hij duidelijk kon zien dat mijn dochter veel stress had en had begrip voor de fouten die ze gemaakt had.

Als er nog mensen graag bijkomende inforrmatie hebben, laat maar weten.

Vandaag ga ik even bekomen, mijn 2 dochters hebben hun rijbewijs en het was bij elk toch 1 jaar intensief en systematisch werken en oefenen.

Eind goed al goed zeker ...
YoungLad

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door YoungLad »

1) In welk examencentrum ben je geweest?

Ik heb mij praktijkexamen afgelegd in het examencentrum van Kontich.

2) Zat de examinator naast of achter jou?

De examinator zat schuin achter mij.

3) Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?

De examinator zei aan het begin van een straat dat ik mag kiezen waar ik mocht keren, zolang het gewoon in die straat was.

4) Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?

De examinator had een auto aangeduid en zei dat ik daarachter in een S-beweging moest parkeren. Het was langs de rechterkant.

5) Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?

Ik moest de motorkap openen en de oliepeil aanduiden. Dan moest ik in de auto gaan zitten en alle lichten, het claxon en het rechter en linker richtingaanwijzer gebruiken.

6) Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?

Ik heb met een begeleider geoefend, en die was mij vader. Maar doordat dit mijn 3de poging was had ik 6 uren rijlessen moeten volgen.

7) Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)

Mijn vader.
Martijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2019, 22:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Martijn »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Examencentrum Geel

- Zat de examinator naast of achter jou?
Achter mij

- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik mocht zelf kiezen wanneer en waar ik zou keren in de straat.

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ik moest de befaamde 'parallel parkeren / S-bocht parkeren / File parkeren' manoeuvre uitvoeren.

- Voorafgaande controles: wat heeft zij gevraagd?
Alle lichten, de claxon, de ruitenwissers, het ruitensproeivloeistofreservoir (onder de moterkap), de pinkers, hoe dat ik weet of dat mijn zithouding en spiegels goed staan en op de rem gaan staan (voor het remlicht).

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met een begeleider

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Papa

Vertel er ook even bij of je rijschool hebt gevolgd of enkel met begeleider hebt leren rijden.
15 uur met rijschool & voor de rest in het weekend gereden met mijn papa en af en toe met mijn moeder.

Uitslag: Geslaagd - 13/13 op het praktijkexamen en een 7/10 voor de perceptie-test.

Aan iedereen die nog examen moet doen: ik wens jullie veel succes!

Met vriendelijke groeten
Martijn
gast01
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2020, 20:50

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door gast01 »

In welk examencentrum ben je geweest? Sint-Denijs Westrem
- Zat de examinator naast of achter jou? De examinator zat schuinachter mij
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen? Dit moest ik niet doen, ik heb 30m achteruit moeten rijden
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen? S-parkeren tussen 2 auto's
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd? bandenspanning, lichten ( dim, stand, stop, mist), claxon, linker- en rechterrichtingsaanwijzer, voorruit- en achteruitontwaseming
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ? met begeleider
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....) papa

Examenroute
Poortakkerstraat -> Bijenstraat -> Kortrijksesteenweg -> Adelaarsstraat -> Loofblommestraat -> Kerkdreef -> Hogeheerweg -> Oudeheerweg (hier moeten S-parkeren en achteruit rijden) -> Kleine Gentstraat -> Maurice Dewulflaan -> Borluutstraat -> Loofblommestraat -> Vennestraat -> Luchthavenlaan -> Jean-Baptiste de Ghellincklaan -> Boesbeeklaan -> Lettelboeklaan -> Beukenlaan -> Maurice Dupuislaan -> Sint-Denijslaan -> Valentin Vaerwyckweg (vanaf hier moest ik de richting Sint-Martens- Latem volgen) -> Adolphe Pégoudlaan (B402) -> Louis Blériotlaan -> Poortakkerstraat

Resultaat: Geslaagd
Alex_E

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Alex_E »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Asse-Mollem

- Zat de examinator naast of achter jou?
Schuinachter rechts (ik heb het examen afgelegd met een driedeurs)

- Voorafgaande controles: wat heeft zij gevraagd?
Motorkap openen en remvloeistof tonen. Men zus was voor mij en moest de dimlichten, remlichten en mistlichten tonen. Ik moest de ontwaseming laten zien en zeggen hoe ik ervoor zorg dat ik goed zit achter het stuur.

- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
"In deze straat mag je keren, je mag zelf kiezen waar"
Bij mij was het een heel smalle straat met afwisselend geparkeerde auto's aan de kant. Ik heb het in 5 keer moeten doen vanwege het iets dichter keren bij een geparkeerde auto. Het was geen probleem. Mijn tip: neem je tijd hiervoor en kijk gerust wat verder. Meestal heb je daar een betere plek. ;)

- Het parkeren: wat moest je juist doen?
Rechts fileparkeren in een s vormige beweging. Is in 1 keer gelukt. Ik moest parkeren tussen 2 auto's waar zeker 2 meter ruimte meer was dan de lengte van men wagen.
Ook geparkeerd in een rustige omgeving.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met begeleider (mijn mama). Ik heb ook 8 uur rijles gevolgd om de maneuvers te oefenen.

Verloop examen
Heel vriendelijke examinator. Bleef ook steeds kalm. Ik moest mijn rijexamen afleggen woensdag van 8u tot 8u30. Hier had ik wel veel stress voor aangezien dit de "schoolspits" is. Ik heb op voorhand om dit uur al eens in Asse gaan rijden zodanig dat ik het gewoon werd. Heel druk, als je kan zou ik een ander tijdstip kiezen.


Uitslag: geslaagd!
- Richtingsverandering: onvoldoende (zich vergewissen - bord F50bis) -> Ik was vergeten ook rechts te kijken voor een fietspad en keek enkel links maar rechts kan er ook altijd gevaar aanwezig zijn. Hele domme fout :/

- Voorrang: voorbehoud (geen voorrang verlenen aan rechts) -> door stress heb ik in het begin van de rit een smalle voorrang van rechts gemist. Ik dacht meteen dat het gedaan was en dat ik niet zou slagen. Echter omdat ik alle andere voorrangen van rechts wel heb gegeven en dat mijn risicoperceptietest goed was verlopen heeft hij dit door de vingers gezien. Ik ben enorm dankbaar en weet dat niet elke examinator dit doet.

Risicoperceptietest
Ik behaalde een score van 10 op 12 wat afgeleid een 8 op 10 is. Je krijgt dezelfde oefenvragen als die die je online al kan vinden van GOCA. Al bij al krijg je genoeg tijd om de vragen te beantwoorden. De meerdere keuzes worden ook weer rustig voorgelezen alvorens de 10 seconden ingaan.

- Even nog een sidenote: ik had enorm veel stress vanwege de spits en het rechts fileparkeren waardoor ik meer fouten maakte als anders. Men tweelingzus was voor mij en kreeg als eerste te horen dat ze geslaagd was. Hierdoor kreeg ik nog meer stress omdat het wel al vaker gebeurd dat maar 1 iemand erdoor is. Doe gewoon je best en probeer het examen "weg te denken". De radio mocht ook licht op blijven staan waardoor ik ook wat minder stress had. Veel succes iedereen! xxx -
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Inazuma »

Proficiat, maar bedenk dat het kantje/boordje was
En blijkbaar 10 minuten te kort : wettelijk 40 minuten op openbare weg
Sarastal

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Sarastal »

Hey!

Maandag praktijkexamen in eeklo, En enorm veel stress. Tips altijd welkom!

Vraagje; als er auto’s geparkeerd staan en je wil de tegenliggers eerst laten passeren, moet je dan steeds je pinkers aanzetten bij het passeren en terug naar rechts pinken als je terug naar je rijvak gaat? Of als je een fietser wil inhalen bv?
Ik wil ook niet te veel pinken..

Danku! :)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Benny Stinkens »

Je moet steeds richting aangeven bij elke zijdelingse verplaatsing :idea:
Stres is voor niets nodig, gewoon laten zien wat je kunt en wat je weet.
Niet voor een foutloos examen willen gaan.
M.a.w. als je zelf merkt dat je een fout begaan hebt, gewoon verder doen en het beste er van maken. :idea: Geen paniek.
Veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef: 18 sep 2020, 07:16 Je moet steeds richting aangeven bij elke zijdelingse verplaatsing :idea:
Stres is voor niets nodig, gewoon laten zien wat je kunt en wat je weet.
Niet voor een foutloos examen willen gaan.
M.a.w. als je zelf merkt dat je een fout begaan hebt, gewoon verder doen en het beste er van maken. :idea: Geen paniek.
Veel succes :wink:
Danku!! :)
Roos234

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Roos234 »

In welk examencentrum ben je geweest?
Roeselare
- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter

- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Volledig zelf, ergens in de straat

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Achter 1 auto met S beweging, deze auto stond alleen dus ik had zoveel plaats als ik wou achter de auto.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Alle lichten, motorkap openen en ruitenwisservloeistof

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
1e en 2e poging met begeleider, 3e met rijschool

- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)

Algemene ervaring:
Ik raad iedereen 6 uur rijschool aan, zeker goed te doen hiermee. Examen in Roeselare goed voorbereiden door veel te rijden daar.
klARNOsterd
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2020, 22:22

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door klARNOsterd »

Ik deed vandaag voor het eerst mijn praktijkexamen in Asse (Mollem) nadat ik reeds anderhalf jaar alleen heb gereden.
Eind februari 2019 kreeg ik een attest na 20 uur rijschool.

Voor de risicoperceptietest kreeg ik 6/10, dus net geslaagd: de opties op het einde vond ik soms verwarrend om aan te duiden.
Bv "er rijdt een vrachtauto achter je" (ik zag enkel een gewone auto en geen vrachtwagen dus niet aangeduid), "een bus haalt je in" (ik zag effectief een bus in de linker-achteruitkijkspiegel maar die kwam niet voorbij dus was het niet inhalen)

Voorafgaande controles: onder de motorkap heb ik de motorolie aangeduid, en nadien al mijn lichten uitgetest.

Daarna gingen we de openbare weg op, maar tot mijn grote teleurstelling reden we na 5 minuten al terug naar het examencentrum. :(
We reden richting Asse centrum, net voor het dambord de straat rechtsaf. Toen ik uitkwam op een T-kruispunt, en de examinator gaf geen instructies, had ik door dat ik enkel naar rechts kon. Aan de linkerkant stond het verbodsbord 'Eénrichingsverkeer'.
Even verderop reed ik rechtdoor op een kruispunt, maar helaas... ik was al doorgereden bij het bord 'Uitgezonderd plaatselijk verkeer'. Daaronder stond ook nog het bord 'Zone 30' waar ik wel rekening mee had gehouden.
De examinator vroeg mij om te draaien, en liet het bord zien. Ik dacht dat het een waarschuwing of opmerking was. Vervolgens bleef ze mij instructies geven om dezelfde weg terug te nemen. Tot we weer aan het examencentrum kwamen, en ik dan pas besefte dat het examen al beëindigd was.

Jammer dat mijn examen door zo'n domme fout vroegtijdig werd stopgezet. Ondanks de lange voorbereiding was ik er dus nog niet klaar voor.
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

klARNOsterd schreef: 28 sep 2020, 22:42 Ik deed vandaag voor het eerst mijn praktijkexamen in Asse (Mollem) nadat ik reeds anderhalf jaar alleen heb gereden.
Eind februari 2019 kreeg ik een attest na 20 uur rijschool.

Voor de risicoperceptietest kreeg ik 6/10, dus net geslaagd: de opties op het einde vond ik soms verwarrend om aan te duiden.
Bv "er rijdt een vrachtauto achter je" (ik zag enkel een gewone auto en geen vrachtwagen dus niet aangeduid), "een bus haalt je in" (ik zag effectief een bus in de linker-achteruitkijkspiegel maar die kwam niet voorbij dus was het niet inhalen)

Voorafgaande controles: onder de motorkap heb ik de motorolie aangeduid, en nadien al mijn lichten uitgetest.

Daarna gingen we de openbare weg op, maar tot mijn grote teleurstelling reden we na 5 minuten al terug naar het examencentrum. :(
We reden richting Asse centrum, net voor het dambord de straat rechtsaf. Toen ik uitkwam op een T-kruispunt, en de examinator gaf geen instructies, had ik door dat ik enkel naar rechts kon. Aan de linkerkant stond het verbodsbord 'Eénrichingsverkeer'.
Even verderop reed ik rechtdoor op een kruispunt, maar helaas... ik was al doorgereden bij het bord 'Uitgezonderd plaatselijk verkeer'. Daaronder stond ook nog het bord 'Zone 30' waar ik wel rekening mee had gehouden.
De examinator vroeg mij om te draaien, en liet het bord zien. Ik dacht dat het een waarschuwing of opmerking was. Vervolgens bleef ze mij instructies geven om dezelfde weg terug te nemen. Tot we weer aan het examencentrum kwamen, en ik dan pas besefte dat het examen al beëindigd was.

Jammer dat mijn examen door zo'n domme fout vroegtijdig werd stopgezet. Ondanks de lange voorbereiding was ik er dus nog niet klaar voor.
Vandaag al tweede poging, en ik ben geslaagd!
Veel hangt af van de examinator die je voor u krijgt, ze was veel vriendelijker dan de vorige en stelde mij meer op mijn gemak.

De risicoperceptietest ging veel beter, ik had 9/10. Je moet ook geluk hebben met de filmpjes, en de opties die je te zien krijgt.

Voorafgaande controles: onder de motorkap heb ik de remvloeistof aangeduid, en daarna opnieuw mijn lichten en claxon getest.

Deze keer heb ik de proef op de openbare weg vlot doorstaan: mijn manoeuvres waren rechts in S parkeren, en in een straat keren.
Gast

Re: **** PRAKTIJKEXAMEN !!!! ****

Bericht door Gast »

carboy schreef: 19 mei 2017, 00:30 - In welk examencentrum ben je geweest?
Anderlecht-Vorst (Brussel)
- Zat de examinator naast of achter jou?
Ze zat achter de passagier.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
"In deze straat mag je keren"
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
duidde de auto aan (vb. achter deze grijze Kia mag je parkeren)
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
hoe controleer je de slijtage van je banden, claxon, linker- en rechter pinklichten, voor- en achter ontwaseming en mistlichten
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?
Met de rijschool

Mijn begeleidster begon na 10 min een gesprek met de examinator. Het zorgde er ook voor dat ik me veel beter op mijn gemak voelde en dat de examinator iieeeetsjes minder streng beoordeelde.

Wat ook enorm helpt is om vooral in de buurt van het examencentrum te rijden. In Anderlecht zijn er enorm veel zones 30 dus zorg ervoor dat je elk bord ziet. Als je het bord in het begin van de straat gemist hebt en je twijfelt, dan kan je bijna 80% zeker zijn dat het een zone 30 is. Anders probeer je op het einde van de straat te kijken of je een 'einde van zone 30' bord kan zien.
We zijn ook

Als je geen tijd hebt om in de buurt van het examencentrum te rijden, kan je via Google Maps in Streetview de straten checken als je tijd hebt.

Ik heb van de rijschool een lijst gekregen met de populaire/moeilijke plaatsen in Anderlecht. Ik post ze later in dit forum.

Wat zijn de populaire/ moeilijke plaatsen in Anderlecht?
Plaats reactie