Waar leren parkeren en manoeuvres uitvoeren

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Leentje

Waar leren parkeren en manoeuvres uitvoeren

Bericht door Leentje »

Eerst en vooral wil ik zeggen dat dit een fantastische site is. Ik ben dankzijn jullie geslaagd voor mijn theorie.
Ik heb nu mijn voorlopig rijbewijs (model 2) al twee maand en half en wil binnenkort afspraak maken voor mijn praktijkexamen.
Het probleem waar ik mee zit, is parkeren en manoeuvres. Ik heb veel schrik om te parkeren uit angst om andere auto's te &quotraken&quot.
Nu is mijn vraag, bestaan er oefenterreinen zoals bij rijschool om dit soort dingen te oefenen. In Antwerpen?
Alvast bedankt!

groetjes
Leen
Tine~

Bericht door Tine~ »

Noord-Antwerpen: in Berendrecht (met vrijwillige instructeurs) op zondagochtend en in Kapellen (zonder instructeurs) op zaterdagochtend en woensdagnamiddag.
Leentje

Bericht door Leentje »

Tine
Heel erg bedankt voor je antwoord. Maar waar ergens is het in Berendrecht en Kapellen?

groetjes
Leen
leentje

Bericht door leentje »

Tine
Inazuma

OOOh, dank jullie wel!!! Ik ben jullie zo dankbaar!!!!! Dank u dank u!!

groetjes
Leen
Tine~

Bericht door Tine~ »

In Berendrecht is het op de parking van de Delhaize... Ik weet geen straat, alleen dat als je van de autostrade afkomt (A'pen richting NL, afrit Berendrecht natuurlijk), dan links, links (net na de oprit voor de autostrade), dan de bocht volgen, rechts, en dan een beetje doorrijden en daar is de Delhaize. Het is daar 'open' van 8.30 tot 11.45. Hoe vroeger, hoe meer rust!!

In Kapellen is het zonder begeleiding, de hekken staan er gewoon. Dat is op woensdag tussen 13 en 18u en op zaterdag tussen 8 en 14u. Locatie: in de Kapelsestraat, achter zaal Eskapade en vóór het recyclagepark.

Deze zijn allebei gratis, hoewel er in Berendrecht wel subtiel om een donatie wordt gevraagd dmv een tafeltje da in de weg staat als ge naar buiten wilt rijden.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Tine~ schreef: In Berendrecht is het op de parking van de Delhaize... Ik weet geen straat, alleen dat als je van de autostrade afkomt (A'pen richting NL, afrit Berendrecht natuurlijk), dan links, links (net na de oprit voor de autostrade), dan de bocht volgen, rechts, en dan een beetje doorrijden en daar is de Delhaize.
Monnikenhofstraat 182
2040 Berendrecht
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Niet allemaal rond Antwerpen, maar hier staan er ook een aantal bij van in de wijdere omgeving :

http://www.wegcode.be/forum/index.php/topic,7916.0.html
NISA

Re: Waar leren parkeren en manoeuvres uitvoeren

Bericht door NISA »

De adres plaatsen van rij manoeuvers die op de site staan zijn ze er nog
Gast

Re: Waar leren parkeren en manoeuvres uitvoeren

Bericht door Gast »

Hoe/waar oefen je best het achter uit rijden als je te ver woont van Berendrecht/Kapellen?
En hoeveel meter moet je achteruit kunnen rijden? Ik dacht ergens gelezen te hebben een tiental meter.
Hoe testen ze dit op een examen?
Is dit in een doodlopende straat of achter een geparkeerde wagen?
Want ik kan me voorstellen dat ze dit niet gaan vragen op een drukke weg.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Waar leren parkeren en manoeuvres uitvoeren

Bericht door Jozef »

Gast schreef: 18 aug 2017, 19:17 En hoeveel meter moet je achteruit kunnen rijden? Ik dacht ergens gelezen te hebben een tiental meter.
Je kunt achteruitrijden, of je kunt het niet. Als je het 10 meter kan, kun je het ook 10 kilometer.

Ik heb ooit het volgende meegemaakt. Ik reed een eenrichtingsstraat in. 500 meter verder verscheen plots uit een zijstraat een politiewagen die zich schuin over de weg zette. Eén van de agenten die uit de wagen sprong, riep naar mij: "Achteruit, de straat uit, er gaat hier geschoten worden." Dan moet je dat kunnen.

Moeilijker wordt het als een agent zegt: "Allee vooruit, achteruit!" :lol:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Waar leren parkeren en manoeuvres uitvoeren

Bericht door de rijprof »

Meestal een rustige straat. Stoppen naast een geparkeerde auto en dan 10 m achteruit. Soms naast een boordsteen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Bal

Re: Waar leren parkeren en manoeuvres uitvoeren

Bericht door Bal »

Bestaat dit nog steeds in Berendrecht op zondag of niet ?
bedankt alvast
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Waar leren parkeren en manoeuvres uitvoeren

Bericht door Stefan Peeters »

Bal schreef: 26 dec 2023, 16:51 Bestaat dit nog steeds in Berendrecht op zondag of niet ?
bedankt alvast
Wat bedoel je daarmee?

Of de Delhaize in Berendrecht nog bestaat op zondag? :?:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Waar leren parkeren en manoeuvres uitvoeren

Bericht door Inazuma »

Bal schreef: 26 dec 2023, 16:51 Bestaat dit nog steeds in Berendrecht op zondag of niet ?
bedankt alvast
Rij er als oefening eens naartoe als dat in je buurt is, en weet het te zeggen ...

Er is een ganse draad over oefenterreinen
Kijk wel naar de datum van posten: geen garantie dat het er nog steeds is

viewtopic.php?t=8539
Plaats reactie