Model 2

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
blueke
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2006, 00:00

Bericht door blueke »

Ik heb ook ineens vandaag mijn afspraak gemaakt voor mijn 2 laatste uren les en mijn praktijkexamen. 29 augustus is het zover en hopelijk van de eerste keer erdoor want het is toch wel een kostelijke bedoening vooral als je alles uit eigen zak moet betalen.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

In beide gevallen wordt toch gezegd dat de tweede persoon die je meeneemt, 24 moet zijn én een geldig rijbewijs moet hebben? In dat geval mag je een derde persoon meenemen die aan geen voorwaarden moet voldoen. Het aantal jaren dat die tweede persoon dat rijbewijs heeft, doet er niet toe. Dit is enkel bij de andere modellen van belang.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ja Sofie zo heb ik het dus ook begrepen.

@blueke,

Hebben wij nu iets over het hoofd gezien of heb jij iets verkeerd gelezen
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
blueke
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2006, 00:00

Model 2

Bericht door blueke »

Ik heb een vraagje. Ik dacht ergens eens te hebben gelezen dat als je iemand meepakt dat die minstens 24 jaar en een paar jaar het rijbewijs B zelf moest hebben.
Maar nu lees ik overal dat de passagier alleen maar 24 jaar moet zijn?
Klopt dit?

Alvast bedankt
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

hallo blueke,

Wil je me even een voorbeeld geven waar je dat overal gelezen hebt
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
blueke
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2006, 00:00

Bericht door blueke »

Dit komt van de goca site:
U mag vergezeld zijn van een persoon die minimum 24 jaar oud is en een rijbewijs heeft dat geldig is voor de categorie B uitgereikt door een lidstaat van de Europese Unie of van de Europese Economische Ruimte. In dat geval mag u een tweede passagier meenemen.

En dit staat op mijn voorlopig rijbewijs:
Mag een voertuig besturen van de categorie B, alleen of vergezeld van een persoon die de leeftijd van ten minste 24 jaar bereikt heeft en houder is van een nationaal rijbewijs afgegeven door een Lidstaat van de Europese Economische Ruimte, ten minste geldig voor deze categorie in dit laatste geval mag hij vergezeld zijn van een tweede persoon.
Plaats reactie