zoals verwacht ik zit in de problemen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Het bericht van goelekel is een vervolg op haar vorige bericht: http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=r ... mpt=596440

Ik vermoed dat zij mindervalide is en een aangepaste wagen nodig heeft om te kunnen rijden en examen af te leggen. Deze wagen is blijkbaar defect en vervangwagens met dezelfde aanpassingen liggen niet voor het oprapen.

Ik vind het erg voor jou goelekel, maar spijtig genoeg is het niet mogelijk om je voorlopig rijbewijs te verlengen. Je kan wel wachten tot 1 september, dan kan je een nieuw voorlopig rijbewijs aanvragen onder de nieuwe wetgeving je moet dan wel opnieuw slagen voor het theorie-examen en je kan pas examen afleggen vanaf 1 december.
goelekel

Bericht door goelekel »

Dag Bertje,
ja dat is correct, ik had een reactie geschreven maar ik vrees dat die ergens rond zweeft.
Ik lees dus al dat er geen andere uitweg is. Dus ik heb het theorieexamen gedaan, nog geen praktijk en toch mag ik al terug opnieuw theorie gaan doen, da vind ik helemaal straf, wrede wetgeving hoor tegenwoordig.
Bedankt,
goele
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

De wetgeving voorziet enkele maanden waarin je je praktijkexamen kan afleggen. Als je je eerste examen onmiddellijk aflegt wanneer het mogelijk wordt, heb je voor een eventuele tweede poging nog voldoende tijd om een tweede afspraak vast te leggen. Deze buffer laat ook toe om rekening te houden met een aantal onvoorziene omstandigheden.

Het is blijkbaar een fout die veel jonge bestuurders maken: zo lang mogelijk wachten met het examen om zo veel mogelijk te kunnen oefenen om de kans op niet slagen zo klein mogelijk te houden. Maar als het examen dan toch niet volgens plan verloopt of er doen zich onvoorziene problemen voor is het de fout van de wetgever dat de student niet tijdig aan het examen heeft deelgenomen...
goelekel

zoals verwacht ik zit in de problemen

Bericht door goelekel »

Dag allemaal,
Dus zoals verwacht de auto(aangepast) kan pas gemaakt worden in augustus eer ik dan in de planning pas voor nog enkele lessen is mijn voorlopig rijbewijs verlopen en een verlenging kan dus niet in het nieuwe systeem maar kan dat in dit systeem voor het is verlopen ?????????????
En dan kan ik alleen overstappen naar het model met constant begeleider.
heel tof ik vind het verschrikkelijk, ja er is een oplossing één auto met een ander systeem en moet ik da zo maar allemaal aanvaarden, sorry hoor maar ik heb er nu al een slecht gevoel bij moet het systeem nog leren én daar na een paar uurkes examen mee doen. Dit is echt wel niet serieus kunnen ze nu al mijn rijbewijs niet verlengen? ?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste goelekel,

Ik heb je bericht 3X gelezen en begrijp echt niet wat je allemaal bedoelt.

Stel je vraag nog eens maar een beetje duidelijker. Korte zinnen.

OK?
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

GOCA zal je ook niet kunnen verderhelpen vrees ik. De geldigheidstermijnen zijn bij wet vastgelegd en daar valt niets aan te doen.
goelekel

Bericht door goelekel »

Dag Bertje,
Deze auto (aangepaste leswagen) was reeds aangevraagd in april. Het vroegste wat vrij was was dus nu augustus, dus eigenlijk kon het blijkbaar niet vroeger. Ik had pas vanaf eind februari mijn voorlopig rijbewijs. Moest het fout zijn zou ik eventueel bij COGA eens kunnen informeren of er nog een mogelijkheid bestaat voor verlenging in t oud systeem???
Bedankt,
Goedele
goelekel

Goca

Bericht door goelekel »

Ik heb ondertussen via de link gevonden dat het GOCA is en niet coga. Dus dit adres heb ik al maar of ze me kunnen helpen?
Groetjes,
Goele
Plaats reactie