Praktijk gedaan en gebuisd

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Praktijk gedaan en gebuisd

Bericht door gast »

Ik heb vandaag voor de eerste maal mijn praktijk examen gaan afleggen. Maneuvers gingen zonder problemen, de baan was iets erger, vooral de zenuwen.
Te traag gereden, 2 maal een straat gemist waar ik inmoest draaien, en dan hebben ze zelf 1 maal moeten ingrijpen waar het totaal niet nodig was, maarja iedereen heeft uitvluchten dat ze het niet gehaald hebben eh

Het grote probleem waar ik nu met zit en dat ik sinds 3 maand ander werk heb op redelijk grote afstand (45 km van huis in industrieterrein waar geen openbaar vervoer komt tot op 4 km afstand).
Mijn tijdelijk rijbewijs is maar geldig tot 18 augustus en het eerstvolgend praktijk examen dat mogelijk is, is pas 1 september.

Maw vanaf 18 augustus mag ik niet meer rijden, is er een manier om dit te laten verlengen met 2 weken?

Ok ik hoor het jullie al zeggen, waarom ben je niet eerder geweest? Maar dit was praktisch onmogelijk dankzij een &quotleuke&quot baas die geen halve dag verlof wou geven (maar die wel goed betaald )
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: is er een manier om dit te laten verlengen met 2 weken?
Van model veranderen.
Dat kan je 1 keer VOOR je voorlopig rijbewijs vervalt.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Dat is dus het grote probleem, als ik verander van model MOET er altijd een begeleider bijzitten en ik ken niemand die iedere dan om 8u wil meerijden en dan nog eens om 17u....
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Maar een oplossing dan: te voet
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Openbaar vervoer is een oplossing, is in totaal 3 uur vroeger vertrekken en dan nog hopen dat er iemand mij wil meenemen voor die resterende 4km...

Om welke redenen kan een tijdelijk rijbewijs verlengd worden buiten dat je in het gevang hebt gezeten?
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Niet vrees ik

Maar neem eens contact op met GOCA. Het zal wel niet helpen vrees ik
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Eerste werk voor morgenvroeg: GOCA bellen.

Eventjes tussendoor, wie moet die verlenging goedkeuren? De gemeente?
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het probleem is dat ze dit niet kunnen. De wet bepaalt de termijn. En die is voor iedereen hetzelfde.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Maw zo snel mogelijk zorgen dat ik in het gevang raak voor een maand
Alhoewel, in beide gevallen toch zelfde resultaat: werk kwijt

Zal wel een alternatief vinden... Een taxi maatschappij wat rijker maken :p
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Anonymous schreef: Maw zo snel mogelijk zorgen dat ik in het gevang raak voor een maand
Daar is plaats tekort. Het is heel moeilijk om te bekomen dat een celstraf van minder dan 6 maanden effectief uitgevoerd wordt. En om hier in België 6 maanden effectief te krijgen, moet je al een zware jongen zijn hoor. Zeker als je nog een blanco strafblad hebt.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Anonymous schreef: en dan nog hopen dat er iemand mij wil meenemen voor die resterende 4km...
of een fiets ofzo tijdelijk in de buurd van de halte achterlaten om die laatste kilometers te overbruggen.
Plaats reactie