niewue regeling vanaf 1/9/2006

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
lander

niewue regeling vanaf 1/9/2006

Bericht door lander »

hoe zit dat nu met de nieuwe regeling. Indien ik vanaf 1/9/2006 mijn praktijkexamen afleg, hoe zit dat dan inelkaar. Ik heb mijn voorlopig rijbewijs, vrije begeleiding vanaf 31/12/2006. Kan ik dan nog op 31/8/2006 in het oude systeem mijn examen afleggen of beter in het nieuwe.???
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Het nieuwe praktijkexamen gaat pas van start op 1/12/2006, dit omdat ten vroegste dan pas de eerste mensen met een nieuw voorlopig rijbewijs praktijkexamen mogen afleggen.
Als je op 1/9/2006 je praktijkexamen aflegt is dit nog volgens het oude systeem.

Zie ook hier en hier.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Als jouw voorlopig rijbewijs nog geldig is na 1 november dan kan je naar ik begrijp inderdaad kiezen volgens welk systeem je examen aflegd. Dit zou bijvoorbeeld het geval kunnen zijn als je na 30 november een voorlopig rijbewijs model 3 hebt aangevraagd of wanneer je na 30 mei een voorlopig rijbewijs model 1 hebt aangevraagd.
Dat is niet iets om je druk over te maken aangezien het nog niet bekend is gemaakt hoe het nieuwe examen er uit gaat zien. Er zijn vage geluiden dat ze iets aan de maneuvres willen veranderen, bijv. door ze op de openbare weg uit te voeren. Maar dat is van later zorg en zal vast voor 1 september bekend worden gemaakt.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

UITLEG NIEUWE RIJOPLEIDING
Plaats reactie