kan je veranderen van examencentrum

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Dat blijkt niet uit de slagingspercentages in die regio. Die zijn ongeveer gemiddeld. Daaruit trek ik voorzichtig de conclusie dat de strengheid zo'n beetje gemiddeld zal zijn.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Yuki, je kan altijd nog overwegen een paar extra lessen te nemen als het nodig is. Beter dat dan nog 10 keer moeten opgaan.
1 keer buisen kan pech zijn, 2 keer achter elkaar buisen is een teken dat je het rijden nog onvoldoende beheerst.
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Dat blijkt niet uit de slagingspercentages in die regio.
Uiteraard is dat subjectief.

Iemand die van de eerste keer slaagt vindt het gemakkelijk.
Iemand die niet slaagt vindt het moeilijk.

En in elk examencentrum is er wel een examinator die wat moeilijker doet of die net wat soepeler is.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Als je toch wil veranderen van examencentrum, dan kan je je examen met een rijschool doen. In dat geval is het examencentrum voor de regio waar de rijschool zich bevindt bevoegd.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

De eigen ervaring is inderdaad vooral subjectief. Als ik de 1ste keer slaag dan zal ik ook niet klagen over dat ex. centrum. Ik geloof ook, net als jij, dat je niet te veel moet afgaan op de cijfers van de regio. Je zal maar net het geluk hebben met de soepelste examinator of de pech hebben met de strengste examinator.
Dat geluk en pech is natuurlijk ook weer relatief, beter buisen voor het examen dan een ongeluk op de weg.

Ik veronderstel dat de cijfers het beste een beeld geven van hoe streng ze op een examencentrum zijn.
De slagingspercentages (rond de 60% zo uit mijn hoofd) zijn ongeveer gemiddeld dus ik ga er van uit dat de strengheid ook zo'n beetje gemiddeld is. Het viel me op dat er ook wel een paar extremen zijn met hele lage of hele hoge slagingspercentages dus het zal zeker wel verschil maken waar je jouw examen moet afleggen.
Ik kan me zo voorstellen dat de mensen die geslaagd zijn vaker hier iets melden over dat examencentrum dan de mensen die gebuisd zijn en dat dat ook het ervaringsbeeld wat verkleurt.
Yuki

kan je veranderen van examencentrum

Bericht door Yuki »

Ik heb nu al 2 keer mijn praktisch examen in Leuven afgelegd en ben nog altijd niet geslaagd. Nu verteld iedereen mij dat ik naar Geel had moeten gaan omdat het daar niet zo moeilijk zou zijn op de openbare weg. Is er een manier hoe je kan veranderen van examencentrum ?
Ik heb momenteel 14 uren rijschool achter de rug in Aarschot.

Groetjes
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Aarschot = examencentrum Haasrode (Leuven)

Je kan niet veranderen of je zou moeten verhuizen.

PS Sommigen zeggen dan weer dat het in Haasrode (Leuven) gemakkelijk is.
Plaats reactie