wat na theoretisch examen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lien
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2006, 00:00

wat na theoretisch examen?

Bericht door Lien »

Als ik geslaagd ben voor mijn theorie examen, maar door omstandigheden kan ik niet direct beginnen oefenen met de auto, loopt de tijd dan al tot het praktisch examen? als je nu bijvoorbeeld koos voor 6 maanden oefentijd, begint die tijd dan te lopen direct nadat je je theoretisch examen aflegde of pas als je om je papieren geweest bent? En moet je die papieren dan onmiddelijk na je theoretisch examen regelen?
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Er zijn twee periodes waarmee je rekening dient te houden: de geldigheidsperiode van de uitslag van je theoretisch examen en de geldigheidsperiode van je voorlopig rijbewijs.
De uitslag van je theorie-examen blijft 3 jaar geldig. Dit wil zeggen dat je binnen de drie jaar na het succesvol afleggen van je theorie-examen, je praktijkexamen succesvol dient af te leggen.
De geldigheidsduur van je voorlopig rijbewijs hangt af van het model dat je kiest (bv Model 3 is 12 maanden geldig). De geldigheidsperiode gaat uiteraard pas in op de dag dat je je voorlopig rijbewijs aanvraagt, en daarmee mag je wachten zolang je wil (maar niet zo lang dat de uitslag van je theorie-examen dreigt te vervallen). Meer informatie over de verschillende modellen vind je op de site onder &quotrijbewijs B wanneer/wie.&quot
Plaats reactie