Binnenkort eerste keer praktisch rijexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Zappie

Binnenkort eerste keer praktisch rijexamen

Bericht door Zappie »

14 juli is het zover... Mijn eerste praktisch examen!!! Ik begin het gevoel te krijgen dat ik helemaal niks meer kan en dat ik te weinig heb gereden (hoewel dit niet zo is)
Hoe kan je je het beste voorbereiden op zo'n eerste praktisch examen?
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik zal je nog eens mijn persoonlij advies geven:

1. Zorg ervoor dat je voldoende geoefend hebt.
2. Zeg zeker niet tegen vrienden etc dat je examen gaat doen. Hoe meer mensen het vooraf weten, hoe meer stress.
3. Ga naar het examen met het idee: de eerste keer is het maar een proef. Het is best mogelijk dat ik buis, want er zakker er zoveel de eerste keer.
Je gaat dus wat ervaring opdoen.
4. Je mag dus zonder stress gaan, want het is gewoon voor oefening dat je gaat. Een oefening die je zo goed mogelijk wenst te doen, maar waarbij je ook gaat uitvissen waar je zwakke kanten nog liggen. Zo ben je goed voorbereid tegen je de 2de keer gaat.
5. En oefen je nu toevallig zo goed, dat je slaagt, ok dan is dat meegenomen.

Dat is de mentaliteit waarmee je moet gaan.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Ik ben inderdaad ook met zo'n attitude naar mijn examen gegaan: &quotIk zal wel buizen, ik ken er zoveel die hun examen moeten opnieuw doen!&quot Met zo'n attitude kan het alleen maar beter uitpakken... Ik verschoot er zelfs een beetje van dat ik er wél door was, net door die attitude.

Ik heb de 3 dagen vóór mijn examen ook wel ongeveer niets anders gedaan dan geoefend (elke dag toch wel een vijftal uren).

En inderdaad, mijn vrienden wisten wel wanneer ik mijn examen moest doen, maar ik heb de dagen op voorhand ofzo nooit zitten zeggen: &quotEn volgende week is het zover... En overmorgen moet ik examen gaan doen... Duim voor mij over een uurtje...&quot Eigenlijk hoopte ik zo'n beetje dat ze 't vergeten waren.

Eugeen zijn tips zijn dus zeker goede!!

Tine~
Plaats reactie