na het praktijk examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
wes

na het praktijk examen

Bericht door wes »

Hoi,

Vandaag voor de eerste keer praktijk gedaan na 9 maanden met ouders te hebben geoefend... en geslaagd .
Nu zit ik met het volgende probleem. Maandag begin ik met mijn vakantiewerk en dat is hier wel vrij ver vandaan. Is het nu mogelijk om al met de auto te rijden zonder het rijbewijs zelf in bezit te hebben, als ik dat papier op zak heb waar staat dat ik geslaagd ben ?

Mvg
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Neen
En verknoei het nu niet aub door het er toch op te wagen want daarvoor staat er teveel op het spel.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Veel gemeentes geven het rijbewijs trouwens onmiddellijk. Dus daar ga je geen probleem mee hebben. Zeker als bijvoorbeeld je ook op zaterdagvoormiddag nog naar het gemeentehuis kunt gaan.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Behalve bij mij ik moet 2 weken wachten.

Tine~
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Twee weken lijkt me inderdaad belachelijk lang. Ik zou daar toch even een briefje voor naar de burgemeester schrijven.
In vorige draden waren er personen die het vrijwel onmiddellijk meekregen. Bij mijn weten is het in Mechelen 3 dagen wachten. Dit door hun totaal inefficiënte procedures.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Ik ken Antwerpen een beetje en ik kan je bevestigen dat je in de andere gemeentehuizen ook terecht kan.
Ik help regelmatig met de administratie van enkele chinese (studerende) vrienden. Laatste keer heb ik iemand geholpen in Deurne, die nochtans haar adres in Antwerpen Centrum heeft (vlak aan de Ufsia).
Volgens mij ben je weer zo'n fossiel van een ambtenaar tegengekomen die het zelf allemaal niet weet en dan maar de oplossing van het minste werk heeft gekozen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Dat zou ik wel héél mottig vinden...
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Belachelijk. Wat een asociale mensen bij jouw gemeente.

Je zal maar afhankelijk zijn van het rijbewijs en 2 weken lang veel extra tijd en geld kwijt zijn aan het openbaar vervoer of bepaalde activiteiten niet gaan kunnen doen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Mja, 't zit zo. Ik weet niet of ge iets van deelgemeenten van Antwerpen kent, maar ik woon in 2030 Antwerpen, maar eigenlijk toch in Ekeren (vind ik), maar omdat dat 2030 is moet ik naar de Luchtbal gaan voor alle administratieve dingen...

Toen ik mijn pas ging bestellen op de Luchtbal vroeg ik of ik m'n rijbewijs niet in Ekeren mocht afhalen. &quotJaja! Geen probleem!&quot zegt die madam. Ik ga dus naar Ekeren: &quotNeenee, ge moet naar de Luchtbal!&quot Zucht!

In Ekeren had ik het wel meteen meegekregen, maar op de Luchtbal wordt alles blijkbaar eerst doorgestuurd naar ergens (een districtshuis? Wie weet dat van Ekeren?) om daarna terug te komen.

Pure belachelijkheid! Ik vind dat je een keuze moet hebben waar je staat ingeschreven voor al je administratieve zaken, of dat je bij verschillende kantoren terecht kan, of dat je wordt ingeschreven in het dichtsbijzijnde kantoor (bv werken met stralen)...
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

(Ge weet wel van wie zeker... )
Plaats reactie