Uitvoering manoeuvres

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Rafael schreef: Hij bedoelt keren in een straat, hij verwoord het alleen verkeerd lijkt me
Ach zo ... wel, ook bij het keren in een straat mag je geen garage inrijden.
marco
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2006, 00:00

Uitvoering manoeuvres

Bericht door marco »

Hallo,

Maakt het eigenlijk iets uit hoe je de manoeuvres uitvoert? Via de rijschool hebben ze mij bv aangeleerd om (bij het achterwaarts parkeren) eerst nog een stukje in rechte lijn achteruit te rijden voor terug te draaien. Op deze manier lukt het mij maar zelden om in de juiste positie te komen. Als ik het echter op mijn manier doe en gewoon meteen begin terug te draaien lukt het me vrijwel altijd.

Nog een vraagje: Is het nodig om bij het keren in de garage precies in het midden van de bakens uit te komen? Meestal zit ik er aan mijn linkerkant nogal dicht tegen.

Alvast bedankt!
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Marco,

Begin bij het achteruitparkeren met ervoor te zorgen dat je voorwaarts rijdt tot je wagen evenwijdig staat met de voorste geparkeerde wagen, en het midden van jouw rechter achterwiel ongeveer ter hoogte van de achterbumper van de voorste wagen is. Dan sta je goed om feilloos in te parkeren, zonder dat je eerst nog een stuk terug achteruit moet rijden, wat het alleen maar nodeloos ingewikkelder maakt.

Opgelet: ik vraag me af of je wel bijgewerkt leermateriaal gebruikt. Een maneuver in een garage is er al lang niet meer bij. Kijk eens goed op deze site wat je nu juist op het terrein moet doen. Deze site is bijgewerkt.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Jozef schreef: Opgelet: ik vraag me af of je wel bijgewerkt leermateriaal gebruikt. Een maneuver in een garage is er al lang niet meer bij. Kijk eens goed op deze site wat je nu juist op het terrein moet doen. Deze site is bijgewerkt.
Hij bedoelt keren in een straat, hij verwoord het alleen verkeerd lijkt me
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Ik denk het ook... Overigens Marco, in principe maakt het inderdaad niet uit welke technieken je gebruikt om het maneuvre uit te voeren. Zolang je geen bakens raakt, niet over het denkbeeldige voetpad rijdt, er niet te lang over doet en niet te veel &quotrijbewegingen&quot (zoals bvb bij parkeren steeds naar voor / achter rijden om je evenwijdig te proberen krijgen) doet etc.
Plaats reactie