Wat te zeggen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
meg
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2006, 00:00

Wat te zeggen

Bericht door meg »

ik gan van model 3 naar 2 ,dus ik ga naar een rijschool 20 uuren doen
nu vraag me af als ik ga inschrijven moet ik dan ook zeggen dat ik heb ben nooit op de rijban geweest maar alleen op industrie terrein geoffend en ook dat ik beetje schrik heb om op de rijbaan te komen

Hou de rijschol rekken mee met mijn situatie of ze zijn alleen mar geinterssed in hun geld ?

Wie kent een goeie rijschol in limburg ?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste,

In principe zal je nieuwe lesgever je vragen naar waar je al wel en niet ervaring mee hebt, wat je al goed kunt en waar je het nog moeilijk mee hebt. Zo kan hij hiermee rekening houden.

Je mag dat natuurlijk ook gerust uit jezelf vertellen. Je hoeft niet ongerust te zijn, rijschoollesgevers zijn vertrouwd met allerlei soorten problemen bij de leerlingen, en ze zijn opgeleid voor en hebben ervaring met het omgaan ermee en het oplossen ervan.

Je lesgever velt geen oordeel over jou, hij wil jou alleen maar helpen, niet alleen om aan een rijbewijs te geraken, maar vooral om een veilige bestuurder te worden.

Een lesgever die niet zo zou ingesteld zijn, houd het niet lang vol. De lonen van de lesgevers zijn erg bescheiden, voor het geld alleen doen ze het niet, enkel de enthousiaste lesgevers gaan ermee door.

Mocht het toevallig toch niet klikken tussen jou lesgever en jou, aarzel dan niet dit te melden aan de rijschooldirecteur. Hij zal jou dan een andere lesgever toewijzen.

Succes ermee!

Jozef
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Er is een groot verschil in kwaliteit tussen de rijschoolinstructeurs. Je doet er dan ook verstandig aan om goed na te denken over wie je neemt. De beste referentie hiervoor is hearsay vraag het aan vrienden en familie van jou ofdat hun rijinstructeur hun bevallen is en ga daar op af. Dat geeft nog geen 100% garantie maar het geeft wel enige houvast.
meg
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2006, 00:00

Bericht door meg »

Als ik mag vragen komen jullie tot hasselt of zo om les te geven ?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

meg schreef: Als ik mag vragen komen jullie tot hasselt of zo om les te geven ?
In principe spelen ze niet op verplaatsing, maar over alles valt natuurlijk te onderhandelen als de prijs geen belang speelt ...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

BBB schreef: Er is een groot verschil in kwaliteit tussen de rijschoolinstructeurs. Je doet er dan ook verstandig aan om goed na te denken over wie je neemt. De beste referentie hiervoor is hearsay vraag het aan vrienden en familie van jou ofdat hun rijinstructeur hun bevallen is en ga daar op af. Dat geeft nog geen 100% garantie maar het geeft wel enige houvast.
Ik weet niet of je daar veel belang kunt aan hechten. Het is zoals met de dokters. Als iemand geneest met een placebo, is het een goede dokter. Als daarentegen iemand niet geneest, ondanks de beste inspanningen van diezelfde dokter, wordt hij dikwijls niet als een goede dokter aanzien.

Je kunt in een rijschool eens vrijblijvend om inlichtingen gaan vragen en een praatje slaan. Je merkt dan al veel van de sfeer die er heerst.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

En voor diegene die het nog niet wisten. Digital en ik werken voor een Limburgse rijschool.
Quote: Hou de rijschol rekken mee met mijn situatie of ze zijn alleen mar geinterssed in hun geld ?
Het is zoals Jozef schreef, moest ik het voor het geld doen was ik allang gestopt
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie