documenten, admin,...

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
HVH

documenten, admin,...

Bericht door HVH »

Ivm de documenten die in orde moeten zijn... Wanneer moet je een geldig keuringsbewijs hebben? EN is het inschrijvingsdocument hetzelfde als het kentekendocument? Onder En is het attest van de gevolgde lessen enkel de stempel van de twee laatste uren op het voorlopig rijbewijs (want ik heb geen ander attest...)

Ik vroeg me ook af hoe je op inhalen wordt beoordeeld? Zal de examinator je vertellen wanneer je een auto moet inhalen als die bijvoorbeeld heel traag rijdt of ben je verwacht dat zelf te doen?

Bedankt en sorry voor al deze vragen maar ik wil gewoon zeker zijn dat ik in orde ben met alle documenten!

HVH
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Alvast een antwoord op deze vraag:
Quote: Ik vroeg me ook af hoe je op inhalen wordt beoordeeld? Zal de examinator je vertellen wanneer je een auto moet inhalen als die bijvoorbeeld heel traag rijdt of ben je verwacht dat zelf te doen?
In principe zal de examinator je dat niet zeggen.

Stel dat je op een rijbaan rijdt waar 90 km de max. toegelaten snelheid is. De bestuurder voor jou rijdt 60 km/uur.

Je hebt twee mogelijkheden:
Ofwel beslis je zelf, als het veilig kan gebeuren en niet verboden is, om het voertuig in te halen.

ofwel beslis je om de hele tijd achter het voertuig te blijven rijden. Maar in dit geval is de kans groot dat de examinator gaat oordelen dat je niet durft in te halen en tegen een normale snelheid te rijden.

Quote: Wanneer moet je een geldig keuringsbewijs hebben?
Wanneer een auto een bepaalde tijd in gebruik is (meestal 4 jaar) wordt de eigenaar uitgenodigd om naar een autokeuring te gaan. Daar krijgt hij na een positieve keuring een bewijs dat met de wagen weer één jaar mag gereden worden.

In een rijschool krijg je normaal gesproken na het volgen van een aantal lessen een attest dat je x uur praktijkles gevolgd hebt. Je kan dat attest steeds in de rijschool vragen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Wat de keuring betreft: er zijn ook auto's die al eerder dan na 4 jaar naar de keuring moeten (bijvoorbeeld bij montage van een trekhaak of een LPG-installatie).
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Deze vraag is nogmaals gesteld onder de noemer &quotwat voor parcours&quot
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie