Rijbewijs gehaald

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Het Engelse throttle wordt als volgt uitgesproken:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het Duitse trottel denk ik eerder als volgt:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De klank Afbeelding is er echter een die we in het Nederlands niet kennen (alle Engelssprekers van een iets oudere generatie in ons landje spreken dit uit als een t). Dat maakt het een beetje moeilijk om ineens zo'n moeilijk woord in het Nederlands op te nemen.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Engels wordt ook steeds meer correct Nederlands, dus laten we gewoon throttle gebruiken zolan ze maar leren dat ze dat niet in Duitsland zeggen
marieke

rijbewijs gehaald, maar?

Bericht door marieke »

Ik ben vandaag geslaagd voor praktijk-examen (van de eerste keer, met vrije begeleiding). Heb alle papieren binnengebracht op 't stadhuis, maar moet een paar dagen wachten op officieel rijbewijs, maar heb de auto al wel nodig om te gaan werken. Op 't stadhuis zeiden ze me dat ik nog mag rijden met m'n oud rijbewijs, maar mag ik dat ook alleen? Of moet mijn &quotbegeleider&quot er nog bij zitten?
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Zolang je een rijbewijs hebt (en niet vervallen bent van het recht om een motorvoertuig te besturen) mag je rijden, rekening houdende met alle beperkingen die dat rijbewijs vooropstelt (categorie van voertuigen, automatische schakeling, verplichting om een begeleider bij te hebben, ...). Met een voolopig rijbewijs model 3 mag je dus niet alleen rijden.

Merk ook op dat de aanvraag voor een (permanent of voorlopig) rijbewijs geen rijbewijs is en dus op zich niet toelaat om een voertuig te besturen.
Tine~

Bericht door Tine~ »

Toen ik moest wachten op mijn echte rijbewijs, hebben ze me duidelijk gezegd dat zolang ik mijn rijbewijs niet heb, de voorwaarden van het voorlopig rijbewijs blijven gelden...
Tine~

Bericht door Tine~ »

Benny Stinkens schreef:
Quote: Toen ik moest wachten op mijn echte rijbewijs, hebben ze me duidelijk gezegd dat zolang ik mijn rijbewijs niet heb, de voorwaarden van het voorlopig rijbewijs blijven gelden...
@ Tine,

Heb jij toen je voorlopig rijbewijs moeten afgeven zoja kan het niet zijn dat de voorwaarden blijven gelden want de eerste voorwaarde is dat je het bij moet hebben en tonen op verzoek van een bevoegd persoon.
Nee, ik heb m'n voorlopig rijbewijs niet moeten afgeven toen ik mijn echte rijbewijs aanvroeg, wél toen ik het (eindelijk) mocht komen afhalen (maar dat spreekt voor zich). Ik denk dat ze dat bewust nog niet vragen net omdat men op dat bewuste kantoor 2 weken moet wachten.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Toen ik moest wachten op mijn echte rijbewijs, hebben ze me duidelijk gezegd dat zolang ik mijn rijbewijs niet heb, de voorwaarden van het voorlopig rijbewijs blijven gelden...
@ Tine,

Heb jij toen je voorlopig rijbewijs moeten afgeven zoja kan het niet zijn dat de voorwaarden blijven gelden want de eerste voorwaarde is dat je het bij moet hebben en tonen op verzoek van een bevoegd persoon.

@marieke,
Quote: Heb alle papieren binnengebracht op 't stadhuis, maar moet een paar dagen wachten op officieel rijbewijs
Ben jij nog in het bezit van je voorlopig rijbewijs of heb je het bij &quotalle papieren &quot binnengebracht
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie