maneuvres

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Rond dat uur op een vrijdag begint normaal de spits stilaan op gang te komen. Het kan wel zijn dat die spits iets minder druk zal zijn dan in het jaar omdat veel scholen hun leerlingen niet of slechts een halve dag laten komen.
Maar uiteraard kan je net pech of net geluk hebben met de drukte en veel hangt ook af van de examenroute.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Eind juni is sowieso al ieder jaar de rotste periode in het verkeer. De mensen zijn dringend aan vakantie toe, de kinderen hebben voor stress gezorgd met de examens, en het is al een tijdje te warm geweest.

Een vrijdagavond bij de overgang van de maand juni naar de vakantiemaand juli zal uiteraard voor veel agressie en drukte in het verkeer zorgen.

Maak je daarover echter niet druk, Tinne. Op één wagen meer of minder in het verkeer zal het dan niet meer aankomen. En uiteindelijk hoef je slechts rekening te houden met de weggebruikers in jouw onmiddellijke omgeving. De duizenden wagens die een kilometer of meer vóór of achter jou rijden, daar hoef je geen rekening mee te houden.
Tine
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2006, 00:00

Bericht door Tine »

Overmorgen examen! Woewoewoe, spannend!!
Duim voor mij hé.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 1:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Vooral niet te zenuwachtig zijn en dan lukt het wel
Ik duim ook voor u.
tomaat
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 apr 2006, 00:00

Bericht door tomaat »

Ik duim evenhard mee
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ Tine: en niet met teensletsen naar het examen gaan, hé mieke. Schoeisel dragen dat vastzit!
os2lover
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 mei 2005, 00:00
Locatie: Zulte

Bericht door os2lover »

Wat ik ook meemaakte in mijn praktijkexamen enkele jaren geleden was, dat de regel is, dat als hij niks zegt, je blijft rechtdoor rijden. Maar op een bepaald moment zei hij niks, maar als ik rechtdoor reed, zou ik in een enkelrichtingsstraat tegen de rijrichting in gereden zijn. Ik mocht vrij kiezen of ik naar rechts of links afsloeg, zolang ik maar niet rechtdoor reed

Ook als je aan een kruispunt komt waar je voorrang dient te verlenen, ook al zie je vanop een km dat er geen verkeer afkomt, toch even je gas loslaten, zodat hij voelt dat je klaar bent om effectief te stoppen indien nodig.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

os2lover schreef: Wat ik ook meemaakte in mijn praktijkexamen enkele jaren geleden was, dat de regel is, dat als hij niks zegt, je blijft rechtdoor rijden. Maar op een bepaald moment zei hij niks, maar als ik rechtdoor reed, zou ik in een enkelrichtingsstraat tegen de rijrichting in gereden zijn. Ik mocht vrij kiezen of ik naar rechts of links afsloeg, zolang ik maar niet rechtdoor reed
Als de examinator in zo een geval niets zegt, zou ik terugkeren, maar dat was dus blijkbaar niet de bedoeling ...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

os2lover schreef: Daar had hij zich tegen verzekerd denk ik, want we reden ook in een enkelrichtingstraat

Dus we reden in een enkelrichtingstraat in de goeie richting, komen aan een kruispunt, rechtdoor is een enkelrichtingstraat in de verkeerde richting, examinator zegt niks: ge moogt zelf kiezen-links of rechts, en dus niet rechtdoor, en ook niet omdraaien
Achteruit terug de straat uit was ook niet goed zeker?
os2lover
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 mei 2005, 00:00
Locatie: Zulte

Bericht door os2lover »

Achteruitrijden in een enkelrichtingstraat, lijkt me ook niet echt een veilige oplossing hé Maar inderdaad da zal ook niet de gewenste oplossing geweest zijn
Tine
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2006, 00:00

Bericht door Tine »

Jozef schreef: @ Tine: en niet met teensletsen naar het examen gaan, hé mieke. Schoeisel dragen dat vastzit!
Waarom mag dat eigenlijk niet?
(Niet dat ik het van plan was!)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Tine schreef:
Jozef schreef: @ Tine: en niet met teensletsen naar het examen gaan, hé mieke. Schoeisel dragen dat vastzit!
Waarom mag dat eigenlijk niet?
(Niet dat ik het van plan was!)
Quote: AR 8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
Op die tweede paragraaf kun je beboet worden met teensletsen.
Tine
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2006, 00:00

Bericht door Tine »

Hm, ik vrees dat ik het verband nog steeds niet zo goed zie!
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Mag je eigenlijk blootvoets rijden ?

Ik beken dat ik dat regelmatig doe en het gevoel van de pedalen is onovertroffen.

De geregelde forumbezoeker weet dat ik bioloog ben en de reputatie van die beroepscategorie waardig loop ik constant op Teva's (sandalen). Liever zou ik blootvoets lopen, maar dat is sociaal nog niet aanvaard. Dus van 1 maart tot 31 oktober loop ik rond op Teva's, en die vliegen wel eens uit als ik auto rijdt.
Plaats reactie