Betalingsbewijs van de retributie

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lise

Betalingsbewijs van de retributie

Bericht door Lise »

Hallo,

Ik moet mijn praktijkexamen afleggen en men zegt dat je het betalingsbewijs van de retributie moet meenemen, maar wat is dit juist?

xx
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Betalingsbewijs van de retributie

Bericht door Rafael »

Lise schreef: Hallo,

Ik moet mijn praktijkexamen afleggen en men zegt dat je het betalingsbewijs van de retributie moet meenemen, maar wat is dit juist?

xx
Quote: re·tri·bu·tie (de ~ (v.), ~s)
1 teruggave
2 betaling voor overheidsdiensten
Ik denk dat je gewoon het bewijsje moet meenemen, dat je inderdaad een afspraak hebt, en dat deze al betaald is Normaal een mooi A4tje, met op de achterkant "GOCA" dacht ik
Lise

Bericht door Lise »

Bedankt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Betalingsbewijs van de retributie

Bericht door Benny Stinkens »

Lise schreef: Hallo,

Ik moet mijn praktijkexamen afleggen en men zegt dat je het betalingsbewijs van de retributie moet meenemen, maar wat is dit juist?

xx
Hallo Lise,

Kun je me aub vertelllen wie "men" is die dat zegt dat je een betalingsbewijs moet meenemen.
En aan wie moet je dat tonen
Aan de rijschool of aan de verantwoordelijke van een examencentrum

Want ik heb er nog niet van gehoord dat je een afspraak op je examencentrum op voorhand moet betalen. ( het kan natuurlijk wel)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Betalingsbewijs van de retributie

Bericht door Rafael »

Benny Stinkens schreef:
Lise schreef: Hallo,

Ik moet mijn praktijkexamen afleggen en men zegt dat je het betalingsbewijs van de retributie moet meenemen, maar wat is dit juist?

xx
Hallo Lise,

Kun je me aub vertelllen wie "men" is die dat zegt dat je een betalingsbewijs moet meenemen.
En aan wie moet je dat tonen
Aan de rijschool of aan de verantwoordelijke van een examencentrum

Want ik heb er nog niet van gehoord dat je een afspraak op je examencentrum op voorhand moet betalen. ( het kan natuurlijk wel)
Hey Benny

Ik had mijn eerste examen op voorhand moeten betalen, en mijn tweede ook... (36 euro, daarna 31 euro) Je krijgt dan een blad met bevestiging dat je een afspraak hebt, en of je al dan niet betaald hebt. Dat blad, moet je voor je examen afgeven samen met je autopapieren etc. (Ik had zonder rijschool gedaan).
Quote: Het examencentrum mag de voorafbetaling van de retributie voor het praktijkexamen vragen vooraleer de afspraak vast te leggen.
http://www.goca.be/ned/rijbewijs/alle_c ... _maken.htm
Sommige vragen het wel, andere niet, in Geel doen ze het dus al wel

Rafael
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Betalingsbewijs van de retributie

Bericht door digital »

Benny Stinkens schreef:

Hallo Lise,

Kun je me aub vertelllen wie "men" is die dat zegt dat je een betalingsbewijs moet meenemen.
En aan wie moet je dat tonen
Aan de rijschool of aan de verantwoordelijke van een examencentrum

Want ik heb er nog niet van gehoord dat je een afspraak op je examencentrum op voorhand moet betalen. ( het kan natuurlijk wel)
Er is een verschil of je al dan niet met de rijschool deel neemt aan het examen. Indien je je zonder rijschool inschrijft, betaal je altijd vooraf. Indien de afspraak door de rijschool werd gemaakt, betaal je op de dag van het examen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Zo zie je maar, dankzij Lise ben ik ook weer iets wijzer
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Lise

Bericht door Lise »

Ik heb dat bewijs dus niet moeten tonen, aangezien je daar niet op voorhand moest betalen en ik was erdoor! Joepi!

Daag
Plaats reactie