Controles voorafgaand het examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Dries123
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2021, 13:57

Controles voorafgaand het examen

Bericht door Dries123 »

Hallo allemaal

Tijdens de controles voorafgaand het examen waar je op commance de richtingaanwijzers, mistlichten, groot lichten etc moet aan doen:
Misschien een vreemde vraag, maar hoe "vlot" moet je dat kunnen?

Ik ben momenteel aan het oefenen met een Cambio leswagen (Citroen) en zal het examen afleggen met een wagen van de VAB (Volkswagen). Sommige dingen staan anders in de VW dan in de Citroen dus het kan wel zijn dat ik even moet "zoeken" voor ik het vind. Hoe erg is dat?

Uiteindelijk maakt de wagen toch gebruik van automatische lichten etc, dus ik vermoed geen ramp als je het niet meteen vindt?
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Controles voorafgaand het examen

Bericht door NeGeNdUuSt »

Best Dries

Het is inderdaad heel slim van jou om al voor jou examen de bepaalde functies van het Dashboard van de wagen heel goed te gaan inoefen.
Ik heb in 2017 mijn examen gedaan voor de auto na 2x terecht gebuisd geweest te zijn. als je heel kordaat op hun vragen antwoord
dan zullen ze ook veel minder vragen ( dat is toch mijn ervaring ermee). een andere hint dat ik jou mss kan meegeven is als je weet
welk type wagen de rijschool gebruikt neem dan zeker een kijkje op yt daar kan je heel veel filmpjes vinden van Nederlandse rijschool die filmpje hebben gemaakt over deze onderdelen van het examen > dashboarden tot verschillende vloeistoffen enzo voort.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Controles voorafgaand het examen

Bericht door Inazuma »

Voor examen nog eens overlopen - met de VAB rij-instructeur vermoed ik :?:


Blijkbaar hebben ze bij cambio een "rijles tarief" ...
https://www.cambio.be/nl-vla/rijleswagen
Dat weten we dan ook weer
Dries123
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2021, 13:57

Re: Controles voorafgaand het examen

Bericht door Dries123 »

Bedankt voor de antwoorden!

En ja klopt, Inazuma. Al moet ik wel zeggen dat die Citroëns een pak minder leuk zijn om mee te rijden/manoevreren dan de VW Polo van tijdens de les. Dus aan iedereen die dit overweegt en ooit leest: 't is zeker handig, maar geef jezelf zeker tijd om te wennen aan die wagen. :D
Plaats reactie