Heel smal straatje

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Dat is toegelaten, op voorwaarde dat je daarbij geen enkele andere wegggebruiker hindert of in gevaar brengt. Zo nodig moet je dus even wachten alvorens naar links uit te wijken.

Je moet hierbij de richtingsaanwijzers gebruiken die passen bij de rijbeweging die je gaat doen, namelijk rechts afslaan, dus de rechter richtingsaanwijzers (en niet even eerst de linker richtingsaanwijzers omdat je daarbij wat naar links gaat uitwijken).

Kijk niet alleen in je spiegels, maar ook over je rechter schouder, om je ervan te vergewissen dat er, tijdens het uitwijken naar links, geen halve gare fietser, bromfietser of motorfietser je langs rechts probeert in te halen.
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

Ik zet dan al mijn rechter richtingaanwijzer aan zodat ze weten dat ik daar het straatje in moet
Indien ik even naar links uitwijk hinder ik echt het andere verkeer niet daarom ook dat ik de vraag stel om er zeker van te zijn

Het heeft geen zin om dingen van in het begin verkeerd aan te leren

Alvast bedankt
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Linda schreef: Het heeft geen zin om dingen van in het begin verkeerd aan te leren
Inderdaad, want het is achteraf verdraaid lastig om eenmaal verkeerd aangeleerde rijgewoontes te verbeteren.
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Heel smal straatje

Bericht door Linda »

Voor ik met de auto de rustige wegen kan vinden hier in de omgeving moet ik eerst langs een heel smal straatje rijden

En om dat straatje in te rijden zonder andere auto's te hinderen of te ver over het andere rijvak te komen zou ik eerst even een beetje naar links moeten uitwijken en dan rechts het smalle straatje in rijden

Het is een beetje zoals een vrachtwagen de straat ingereden komt
Anders als je gewoon in zou rijden zie je de andere auto's niet uit het straatje komen en knal je er meteen op omdat je door het normaal draaien een deel op hun rijvak komt

Nu is mijn vraag is het toegelaten om daar even uit te wijken naar links voor het straatje rechts in te draaien of toch niet
Plaats reactie