Tegen welke snelheid rijd ik best tijdens praktijkexamen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
willy

Tegen welke snelheid rijd ik best tijdens praktijkexamen?

Bericht door willy »

Ik hoor regelmatig verhalen over de snelhed die je toch wel moet halen om op een pratisch examen te kunnen slagen.Kunnen jullie enkele richtlijnen geven die aanduiden hoe je best je snelheid regelt.om niet als twijfelaar maar ook niet als snelheidsduivel te falen in het examen.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hallo Louis,

Twee zaken zijn belangrijk i.v.m. de snelheid.

1. Niet sneller rijden dan toegelaten.
Dit is voor iedereen wel duidelijk.

2. Niet te traag rijden.

Wanneer je op rijbaan te traag rijdt, dan ben je een hindernis voor de nadere weggebruikers en dan bega je ook een overtreding. Het gaat dus niet op dat je bijvoorbeeld overal slechts 50 km/uur zou rijden, want dan ben je zeker dat je niet te snel rijdt.

Tijdens het examen moet je nergens de maximaal toegelaten snelheid rijden. Je moet dus op een autosnelweg niet 120 km/uur rijden, op een gewone rijbaan 90 of 70 km/uur of in de bebouwde kom 50 km/uur. Maar je mag die snelheid wel benaderen.

Je zal geen onvoldoende krijgen als je op een snelweg 110 km/uur rijdt. Maar wel als je constant slechts 70 - 100 km/uur rijdt. Want dan komt het bij de examinator over dat je niet sneller durft rijden.

Op een gewone rijbaan mag je gerust 80 km/uur rijden, maar zeker niet constant tegen een lagere snelheid (vb tussen 60 - 80 lm/uur)

Hoofdzaak is dat je toont dat je geen angst hebt om tegen de normale toegelaten snelheid te rijden.
Plaats reactie