Examen: Deurne of Kontich

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Examen: Deurne of Kontich

Bericht door jojo »

Daar ben ik nog even. Even los van mijn vorige topic i.v.m. veranderen van rijschool.

Tijdens mijn rijlessen doen wij Deurne (en Merksem) aan i.v.m. het examenparcours. Ik merk dat Deurne (en Merksem) voor mij toch wel veel te druk is en al die kruispunten met tramsporen e.d., ik maak dan ook constant fouten bij het links afslaan op de grote kruispunten in Deurne. Ik kom zelf uit een dorp in NL en woon nu in een dorp in BE. Nu vroeg ik mij af of afrijden in Kontich voor mij niet wat rustiger zal zijn. Er rijden daar sowieso geen trams en ik begrijp heus dat daar ook wel enigszins drukte is, maar zou het misschien minder gestressed zijn dan in Deurne? Dan zou ik graag in Kontich afrijden en een rijschool aldaar vinden voor de laatste 2 uren tijdens mijn stage.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Nu vroeg ik mij af of afrijden in Kontich voor mij niet wat rustiger zal zijn.
Ik begrijp niet wat je met deze zin bedoelt.
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Bericht door jojo »

Ik bedoel met rustiger: rustiger banen, wat dorpser en daardoor minder stress. Het lijkt me dat Deurne met
trams en veel drukte een veel "gestresster"
examenparcours is.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Je moet er rekening mee houden dat het parktijkexamen gebeurt binnen een cirkel van +/- 30 km

Als je dus weg wilt blijven uit Antwerpen, moet je een rijschool zoeken 30 km van Antwerpen.
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Bericht door jojo »

Ik wil niet zozeer wegblijven uit Antwerpen, ik wil enkel weten of het examenparcours van Kontich niet wat rustiger zal zijn dan Deurne doordat er geen trams zijn, geen direct stadsverkeer, e.d.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Jojo,

Als een examinator in Kontich het je moeilijk wilt maken, dan kan hij je naar verschrikkelijk drukke punten sturen.

Als een examinator in Deurne het je gemakkelijk wilt maken, dan kan hij je naar heel eenvoudige straten sturen.

Als je angst hebt van drukke kruispunten en druk verkeer, vraag dan je lesgever dat hij je dat voornamelijk laat inoefenen. Na het examen moet je daar toch ook kunnen rijden.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ik ben geen voorstander van examencentrums uit te zoeken naargelang de drukte en dit om 2 redenen.

1)Iemand die zijn rijbewijs waardig wil zijn moet overal kunnen rijden.

2) Ik geef les in verschillende rijscholen en heb te maken met 2 verschillende examencentrums Alken en Bree
nu in Bree zijn de wegen rustig maar de examinators eisen het puntje op de i

In Alken liggen de wegen wat moeilijker maar men is niet zo streng als in Bree, en dit omdat in Alken de andere weggebruikers de wet van de sterkste toepassen en het daardoor (bijna) onmogelijk is om de puntjes op de i te zetten.

Aan de mensen de keuze ofwel rustige wegen en het puntje op de i ofwel
geen puntje op de i maar meer drukte ?
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie