Examen: Mogen instructeur en examanator zitten babbelen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
paasklokke
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:00

Examen: Mogen instructeur en examanator zitten babbelen?

Bericht door paasklokke »

Mag de instructeur van de rijschool , als je bezig bent met het examen af te leggen ( praktrijk ) dan praten met de examinator ??

Groetjes
en laat me vlug iets weten
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Ik hoop dat een van onze instrcteurs daar straks dieper op in zal gaan.

Ik weet dat de lesgever de leerling geen tips mag geven. Maar ik geloof niet of het verboden is te spreken in de auto.

Laatst aangepast door eugeen op Wo Jul 20, 2005 11:48 am, in totaal 1 keer bewerkt
paasklokke
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:00

??

Bericht door paasklokke »

Dus het gaat erom dat de instrusteur van de rijschool aan het praten was met de institutrice van t examencenter .
Pfff echt nie zo tof maar jah daardoor word je afgeleid en heb ik 2 grote fouten gemaakt ???

Laat me iets weten aub
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste paasklokke,

Als je dat gepraat niet wil horen en zo beter kunt rijden, is het bij mijn weten ook niet verboden dat je begint te zingen van "Charel, ik em a ### gezien".

Zorg wel dat je de instructies nog verstaat die je gegeven worden.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: ??

Bericht door digital »

paasklokke schreef: Dus het gaat erom dat de instrusteur van de rijschool aan het praten was met de institutrice van t examencenter .
Pfff echt nie zo tof maar jah daardoor word je afgeleid en heb ik 2 grote fouten gemaakt ???

Laat me iets weten aub
Beste paasklokke,
ik begrijp jou frustratie volkomen maar ik zou me toch de vraag stellen of het maken van deze fouten werkelijk te wijten was aan het gepraat van de instructeur en examinator. Als je later gaat rijden met de auto kun je toch moeilijk alle passagiers het stilzwijgen opleggen.

Bij mijn weten geldt er geen praatverbod. Zeg de volgende keer voor het examen aan je instructeur dat je liever hebt dat er niet gepraat wordt. Hopelijk houden ze er dan rekening mee.
paasklokke
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:00

merci

Bericht door paasklokke »

Merci voor de hulp hoor mensen ! Ik heb hier al veel geholpen geweest ! nogmaals merci !

Heb op 12/08 nog eens mijn examen
paasklokke
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:00

Ok

Bericht door paasklokke »

Zall ik zeker doen ... Wat zeggen de spreekwoorden : 4 de keer beste keer We gaan er allezins voor en nu ist met een andere instructeur van de rijschool .. Dus jah ... Let's think positive
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Veel succes met je examen.
En laat ons weten hoe het afgelopen is.
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Bericht door lieken »

Bij mijn examen waren mijn instructeur en de examinator ook druk aan t babbelen...maar voor mij was dat eigenlijk eerder een ontspanning. Ik rijd zowiezo ontspannender met een leuk muziekje op de achtergrond of zo...een gesprek is voor mij ook ideaal dus...Ik realiseerde me gewoon weg niet dat ik mijn examen aan t afleggen was...voor mij geldt dus...hoe meer zielen in mijn auto, hoe meer vreugd en hoe leuker voor mij de rit is...Let's talking!
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Mag je zelf spreken als je aan het stuur zit tijdens de examens?
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Niemand kan je verbieden tegen jezelf te praten.
Ik heb reeds eerder de raad gegeven: zeg luidop al wat je doet.

Vb. bij het instappen.
- Ik ga eerst de zithouding aanpassen....
- Nu ga ik de spiegels afstellen ...

enz...

Bij het rijden.

- Ik zie een bord: begin van een bebouwde kom. Ik ga dus snelheid minderen ...
enz..

Zo weet de instructeur ook wat je doet en dat je de regels kent.
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Bericht door lieken »

Anonymous schreef: Mag je zelf spreken als je aan het stuur zit tijdens de examens?
Ik heb dat toch gedaan en ik was toch geslaagd dus... Het is ook sterk afhankelijk van de examinator (jammer genoeg...)
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Quote: Ik heb reeds eerder de raad gegeven: zeg luidop al wat je doet.

Vb. bij het instappen.
- Ik ga eerst de zithouding aanpassen....
- Nu ga ik de spiegels afstellen ...

enz...

Bij het rijden.

- Ik zie een bord: begin van een bebouwde kom. Ik ga dus snelheid minderen ...
enz..
Gaat de examinator dit niet storend opvatten, en eventueel opmerkingen geven dat je minder moet praten, en meer op de baan moet letten? Hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, maar ik denk niet dat ze dit allemaal apprecieren? Misschien weten de 2 rij-instructeurs hier meer van?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Gaat de examinator dit niet storend opvatten, en eventueel opmerkingen geven dat je minder moet praten, en meer op de baan moet letten? Hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, maar ik denk niet dat ze dit allemaal apprecieren? Misschien weten de 2 rij-instructeurs hier meer van?
Beste Rafael,

Zoals je al zelf schrijft hangt het af van persoon tot persoon.
Als blijkt dat je door je eigen gebabbel fouten gaat maken kan het best zijn dat je de opmerking krijgt dat je beter op de baan moet letten in plaats van te praten, maar als er geen fouten onstaan door je gebabbel is er niemand die het je kan verbieden.

Wat ik niet zou doen is met de examinator zelf babbelen want dan ben ik zeker dat je er fouten door gaat maken.
wel voor de duidelijkheid als je een vraag hebt aan de examinator (bv je hebt hem niet goed verstaan) mag je die zeker stellen, maar over koetjes en kalfjes moet je met hem (haar) niet beginnen.

Ik als Instructeur praat af en toe met een examinator en ik doe dat om het ijs te breken maar ik weet dan ook bij welke leerling ik dat moet doen en bij welke niet.

In de eerste plaats moet een instructeur op een examen instaan voor de veiligheid van alle drie personen die in de auto aanwezig zijn.
Dus ook hij moet er voor zorgen dat door zijn gebabbel er geen fouten onstaan.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Hoi Benny

Bedankt voor je antwoord! Ik denk dat ik op m'n volgend examen dan maar zal overwegen om te melden dat ik wel degelijk in m'n spiegels heb gekeken, voor ik een manouver uitvoer, bvb een voertuig inhalen, aangezien de examinator dit moeilijk kan zien denk ik..
Plaats reactie