Model 2: wat hierna als het niet lukt?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Model 2: wat hierna als het niet lukt?

Bericht door jojo »

Beste,

Wat ligt eigenlijk het meest voor de hand als je begint met model 2 en na bv. 2 keer zakken nog altijd je praktijkexamen niet haalt? (ik moet nog beginnen hoor aan model 2, maar stel) Stap je dan eerder over naar model 1 of model 3? Wat is het meest logisch?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Jojo,

Ik vind dat jij wel erg pessimistisch bent. Je moet nog beginnen en je bent al voorzorgen aan het nemen tegen de tijd dat het rampzalig afloopt.

Een van de instructeurs zal straks wel concreet advies geven op jouw vraag.
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Bericht door jojo »

Ik weet dat je gelijk hebt, maar ik ben in NL al 2 x gezakt, dus ik weet dat de kans erin zit en 6 maanden zijn eigenlijk om voor je het weet. Ik zal echter positief blijven denken en
mijn instructeur om de nodige info vragen als de tijd
rijp is

Wat ik nog wel even wil weten is, wat een A4 formulier precies inhoudt, als je voorlopig rijbewijs vervallen is. Ik weet dat soort dingen liever ruim van tevoren.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

jojo schreef: Ik weet dat je gelijk hebt, maar ik ben in NL al 2 x gezakt, dus ik weet dat de kans erin zit en 6 maanden zijn eigenlijk om voor je het weet. Ik zal echter positief blijven denken en
mijn instructeur om de nodige info vragen als de tijd
rijp is
Model 1
Je mag enkel rijden met begeleider.
Je mag ten vroegste na 6 maanden deelnemen aan het praktijkexamen.
Reeds afgelegde stage bij M2 (3 maanden) mag je meerekenen.
Je krijgt een verlenging voor 9 maanden.

Model 3
Je mag enkel rijden met begeleider.
Je mag ten vroegste na 9 maanden deelnemen aan het praktijkexamen.
Reeds afgelegde stage bij M2 (3 maanden) mag je meerekenen.
Je krijgt een verlenging voor 12 maanden.

Met andere woorden: Als je niet meer lang hoeft te oefenen kun je best M1 nemen om terug zo snel mogelijk examens af te leggen. Twijvel je echter en wil je langer oefenen, dan kies je best M3.
jojo schreef: Wat ik nog wel even wil weten is, wat een A4 formulier precies inhoudt, als je voorlopig rijbewijs vervallen is. Ik weet dat soort dingen liever ruim van tevoren.
Je bent verplicht een vervallen voorlopig rijbewijs terug in te leveren bij de gemeente. Als bewijs dat je het ingeleverd hebt krijg je dan een A4 formulier waar verschillende gegevens/data op staan met betrekking tot afgelegde examens. Op het praktijkexamen moet je ofwel een geldig voorlopig rijbewijs voorleggen ofwel dit document.
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Bericht door jojo »

Dank je voor de info, Digital...
Plaats reactie