Mag rijschool het theorie-certificaat bijhouden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Mag rijschool het theorie-certificaat bijhouden

Bericht door jojo »

Beste,

Ik had graag geweten of het normaal is of een standaard procedure dat de rijschool je theorie-certificaat in zijn bezit houdt totdat de rijlessen gedaan zijn. Ik heb schrik dat ze het misschien zouden kwijtraken en heb dit belangrijke papiertje (toch 3 jaar geldig) liever zelf in mijn bezit.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Ik heb even gevraagd bij een rijschool.
Daar heeft men mij gezegd dat dit zeker geen standaard procedure is.
In principe houdt de leerling het document bij zich.

PS Mocht in jouw geval de rijschool het document verleizen, dan kan je in het examencentrum steeds een duplicaat krijgen.
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Bericht door jojo »

Hallo Eugeen,

dank voor je zeer snelle antwoord! Ik heb ondertussen mijn rijschool even gebeld en ik krijg mijn certificaat bij mijn eerste rijles terug. Ze wilden dit houden om mijn gegevens op mijn kaart te vermelden, maar kunnen het inderdaad net zo goed weer teruggeven. Toch raar dat ze dan eerst zeggen na de rijlessen...maar ja, het is in orde...

Laatst aangepast door jojo op Vr Jul 08, 2005 3:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Jojo, ik neem aan dat jij ordelijk en zorgvuldig bent. Maar dat is lang niet iedereen. De kans dat de doorsnee leerling het document kwijtspeelt acht ik groter dan dat de rijschool het verliest.

Elke erkende rijschool is aan een hele reeks administratieve verplichtingen gehouden, en er wordt toezicht uitgeoefend door de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer op de correcte uitvoering daarvan. Een rijschool bewaart dokumenten dan ook niet in een schoendoos of aan een spijker tegen de muur.
jojo
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jun 2005, 00:00

Bericht door jojo »

Ik ben inderdaad zeer ordelijk, een beetje té...
Plaats reactie