Voorsorteren op kruispunten

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ik zal eens een poging doen.
Ik denk dat je uiteindelijk links gaat afslaan.

1) Als er voorsorteringsstroken (wegmarkeringen) zijn moet je die volgen.

2) Als er geen voorsorteringsstroken zijn zou je als volgt te werk moeten gaan:

A) bij tweerichtingsverkeer moet je naar het midden van de rijbaan
uitwijken.

B) bij eenrichtingsverkeer moet je volledig naar links uitwijken
omdat je geen tegenliggers tegenkomt.

Laat me aub weten of je hier iets aan heb.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Lotte

Voorsorteren op kruispunten

Bericht door Lotte »

Ik ben bezig met praktijklessen en heb bijna alles onder de knie, behalve die stomme kruispunten. Ik les in Zwolle en daar heb je een heleboel kruispunten waarbij je eerst de ene rijbaan moet oversteken en dan in het midden moet voorsorteren om de tweede op te kunnen rijden (volgen jullie het nog? ). Nu moet je de ene keer in het midden voorsorteren en de andere keer helemaal links (om het verkeer niet te hinderen), maar ik snap niet wanneer ik waar moet voorsorteren (heeft t iets te maken met de breedte van de middenberm? want ik begrijp mijn instructeur niet helemaal maar daar had hij t wel over). Ik denk niet dat jullie snappen wat ik bedoel, maar als dat toch t geval is, willen jullie me dan helpen?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Je uitleg klopt, Benny. Ik heb het wel even nagekeken in de Nederlandse verkeerswetgeving, vermits Lotte aangeeft les te volgen in Zwolle.

Lotte: je bent uiteraard zeer welkom op deze site en dit forum, maar bedenk dat het hier om de Belgische verkeerswetgeving gaat, en er toch wel wat verschillen zijn met de Nederlandse.
Plaats reactie