Wachten afhalen voorlopig rijbewijs B

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
claudine
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2005, 00:00

Wachten afhalen voorlopig rijbewijs B

Bericht door claudine »

Ik heb 18 uren rijschool gevolgd en kan dus eigenlijk om mijn voorlopig rijbewijs. Ik zou hier echter mee willen wachten tot ten vroegste maart 2006 om dan pas mijn stage te laten ingaan.
Mag dit? En heb ik dan nog steeds min 3 en max 6 maanden stage ? Heb ik dan indien ik niet zou slagen voor mijn examen,maar wel nog tijdens mijn stageperiode, toch nog de mogelijkheid over te schakelen naar een ander model (met begeleider)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Claudine,

Er zijn hier twee regels waar je rekening moet mee houden:

1. Het positief resultaat op het theorie-examen blijft slechts drie jaar geldig.
Dwz. Je hebt, sinds je geslaagd bent voor je theorie, 36 maanden of 3 jaar om te slagen voor je praktijkexamen.

2. Je mag in die periode 1 X van model veranderen.
claudine
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2005, 00:00

Bericht door claudine »

dus 't kan wel indien ik binnen de 3 jaar blijf, wanneer ik mijn stage doe maakt dan eigenlijk niet uit (moet wel geslaagd zijn binnen de 3 jaar)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: wanneer ik mijn stage doe maakt dan eigenlijk niet uit
Zo is het.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Je kan tijdens de geldigheid van je voorlopig rijbewijs 1x van scholing veranderen.

Mogelijkheden:
M1-&gtM2
M3-&gtM2
M2-&gtM1 of M3
LV-&gtM1, M2 of M3
claudine
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2005, 00:00

Bericht door claudine »

Bedankt!!
Marianne

Bericht door Marianne »

Hallo,

Ik heb het getuigschrift van onderricht van mijn pratijklessen (8u). Hoe lang is dit geldig? Staat hier dan geen beperking op en moet ik alleen zorgen dat ik mijn praktijkexamen binnen de drie jaar na mijn theoretisch examen doe?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Marianne
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Je hebt je getuigschrift.
Nu moet je naar het gemeentehuis een voorlopig rijbewijs gaan halen Model 1

Je kan dat morgen of volgende week of volgende maand...
Op dat voorlopig rijbewijs staat wanneer dat vervalt.

!!!!!! Wil je ooit van model veranderen dan moet dat gebeuren voor dat voorlopig rijbewijs vervallen is !!!!!!
Marianne

Bericht door Marianne »

Ik kan mijn voorlopig rijbewijs dus gaan afhalen wanneer ik wil. Maar wanneer gaan de 9 maanden in waarbinnen ik op mijn praktijkexamen moet slagen? Is dat vanaf de dag van mijn laatste rijles, of vanaf de dag dat ik effectief mijn voorlopig rijbewijs ga afhalen op het gemeentehuis?

Want als dat laatste het geval is, zou ik graag nog een paar maanden wachten voor ik naar het gemeentehuis ga, omdat onze auto het thuis net nu begeven heeft en het een tijdje zal duren voor we een nieuwe hebben.

Bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

De dag dat je het voorlopig rijbewijs krijgt in het gemeentehuis.
speedo

Bericht door speedo »

thx en ik heb de boodschap begrepen: levenslang leren noemen ze dat
Geweldige site btw
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Toch wel even niet vergeten dat gevolgde praktijklessen slechts in aanmerking worden genomen gedurende 1 jaar beginnende vanaf de eerste les.
speedo

Bericht door speedo »

Ik heb ook net mijn rijlessen achter de rug en ik zou ook willen wachten om mijn voorlopig rijbewijs af te halen(momenteel geen auto ter beschikking). Is dit echt mogelijk? Het lijkt mij toch raar hoor aangezien je dan aan je stage begint wanneer je al de helft vergeten bent. Hoe lang kan je in principe wachten? 3 jaar is toch wel lang hoor...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hallo Speedo,
Quote: Is dit echt mogelijk?
Ja hoor
Quote: Het lijkt mij toch raar hoor aangezien je dan aan je stage begint wanneer je al de helft vergeten bent.
Je mag de helft niet vergeten want als je je rijbewijs achteraf hebt en je hebt het dan bv: al 5 jaar dan nog moet je op de hoogte blijven

Het eerste doel van deze site is om de mensen zonder rijbewijs de nodige kennis bij te brengen.

het volgende doel is om de mensen die reeds een rijbewijs hebben hun geheugen op te frissen

Dus met andere woorden hoop ik dat je onze site regelmatig bezoekt om "up to date" te blijven.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie