Praktijkexamen tijdens spitsuur

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
hln
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2021, 22:48

Praktijkexamen tijdens spitsuur

Bericht door hln »

Hallo. Ik heb in februari een afspraak met het examencentrum. Voor een praktijkexamen B. Ik heb zelf geen inspraak gehad in het uur. Ik moet om 7:30 starten, in de spits dus. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ook hun praktijkexamen hebben afgelegd in de spits. En hoe dit gelopen is bij jullie. :)

Wat ik me ook nog afvroeg. Ik rijd met een Toyota Yaris (het eerste 'oude' model) voor het praktijkexamen. De snelheidsmeter in deze auto zit in een soort van koepel. Deze is gericht in de richting van de bestuurder. En ook enkel de bestuurder van de auto kan de snelheidsmeter aflezen. geen enkele andere persoon in de auto heeft de mogelijkheid om de snelheidsmeter af te lezen. Tenzij je helemaal over de bestuurder heen zou gaan hangen. Maar ja dat is ook wat gek rijden... Zou dit een probleem zijn voor de examinator en/of het afleggen van mijn examen of niet? Ik wilde het al vragen aan het examencentrum zelf maar die nemen de telefoon niet op. In de voorwaarden om met je eigen auto deel te nemen aan het praktijkexamen kan ik hier ook niets over vinden. Maar toch wilde ik het hier eens vragen voor het geval dat iemand hier ervaring mee zou hebben.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Praktijkexamen tijdens spitsuur

Bericht door Stefan Peeters »

Wat betreft het examen in de spits: de kans op snelheidsovertredingen wordt alvast kleiner...

Ik heb geen weet van een lijst met niet-toegestane voertuigen om een praktisch examen af te leggen.
Ik zou niet weten waarom je met die Toyota Yaris niet op het examen zou mogen verschijnen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
hln
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2021, 22:48

Re: Praktijkexamen tijdens spitsuur

Bericht door hln »

Stefan Peeters schreef: 13 jan 2021, 07:08 Wat betreft het examen in de spits: de kans op snelheidsovertredingen wordt alvast kleiner...

Ik heb geen weet van een lijst met niet-toegestane voertuigen om een praktisch examen af te leggen.
Ik zou niet weten waarom je met die Toyota Yaris niet op het examen zou mogen verschijnen.

Bedankt voor uw antwoord. Ik dacht voorheen altijd dat de examinator de snelheidsmeter in de auto moest kunnen zien. Omdat dit in mijn auto niet mogelijk is dacht ik dat dit een probleem zou zijn. Maar ben blij dat dit geen probleem is.
Plaats reactie