Vraag i.v.m. voorlopig rijbewijs

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jan P.

Vraag i.v.m. voorlopig rijbewijs

Bericht door Jan P. »

Geachte heer,

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Op 21/10 werd mij een voorlopig rijbewijs model 2 afgeleverd. Ik mocht dus 6 maanden rijden zonder begeleider. Dit rijbewijs verliep op 21/04

De eerste maal slaagde ik niet voor mijn praktische proef. De tweede maal had ik examen op 20/04. Ook deze maal werd ik gebuisd (omdat ik te traag reed nota bene).

Ik had een gesprek met de autorijschool de week ervoor en men verzekerde mij dat indien ik er niet door zou zijn ik enkel diezelfde dag naar de autorijschool moest gaan en ze zou me overschakelen naar model 1 zodat ik toch zou blijven kunnen rijden. Ik moest enkel nog verplicht 2 lessen volgen. Dat heb ik gedaan. Echter men heeft mij er niet bijverteld dat ik nog diezelfde dag of de dag erna naar het gemeentehuis moest gaan. Bij hoog en laag wordt nu beweerd van wel maar dat is niet gebeurd. Ik had me dat zeker herinnerd want de volgende dag moest ik werken en dan had ik iemand anders gevraagd om dat te doen.

Nu, ik ben dan ook zaterdag geweest (30/04). De rest kunt u al raden. Ik mag niet meer rijden. Enkel nog met een auto van de rijschool (48 EUR/uur). Ik heb examen op 7/06. Het spreekt voor zich dat ik niet anders kan of opnieuw een les of 4 te nemen. Totnogtoe heeft dit alles al bijna 1500 EUR gekost. + nu nog eens die extra lessen en het examen zelf. Dit is teveel van het goede.

Ik heb dit ook gemeld aan de rijschool. Gelooft u me of niet maar die mevrouw zei zelfs dat als ik geen lessen wou nemen ik altijd nog kon rijden "maar dan heel voorzichtig". Dat kan toch niet.

Mijn vraag is dan ook, bestaan er geen mogelijkheden om toch te blijven rijden met een L in die periode. Naar wie moet ik mij wenden met een klacht?

Bij voorbaat dank.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: Vraag i.v.m. voorlopig rijbewijs

Bericht door digital »

Jan P. schreef:
Ik heb dit ook gemeld aan de rijschool. Gelooft u me of niet maar die mevrouw zei zelfs dat als ik geen lessen wou nemen ik altijd nog kon rijden "maar dan heel voorzichtig". Dat kan toch niet.
Voor alle duidelijkheid: dit kan inderdaad niet!
Jan P. schreef:
Mijn vraag is dan ook, bestaan er geen mogelijkheden om toch te blijven rijden met een L in die periode.
Spijtig genoeg moet ik je melden dat er geen mogelijkheid is om tijdens die periode nog te rijden met een L.
Jan P. schreef:
Naar wie moet ik mij wenden met een klacht?
Het is heel erg dat de rijschool je niet de juiste informatie heeft doorgegeven en ik begrijp ook heel goed dat je je benadeeld voelt, maar ik vrees ervoor dat je hiervoor niemand aansprakelijk gaat kunnen stellen.

De regels worden opgesteld door de wetgever. De wetgever publiceert deze in het staatsblad en er wordt verondersteld dat iedereen het staatsblad leest (wat natuurlijk niet het geval is).

Het was beter geweest als je je voorlopig rijbewijs M2 và²à²r uw examen had ingeruild tegen een voorlopig rijbewijs M1. Dan had je geen 2 extra uren hoeven te nemen. Of als je je voorlopig rijbewijs had ingeruild tegen een voorlopig rijbewijs M3, had je 2 uren minder kunnen nemen.
Plaats reactie