2 keer niet geslaagd met voorlopig rijbewijs 12 maanden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
hoewasdanuweer

2 keer niet geslaagd met voorlopig rijbewijs 12 maanden

Bericht door hoewasdanuweer »

Dag

Ik ben aan het discuteren met mijn vriend, hoeveel uren ik minimum praktijkles moet volgen.
Hij zegt 6 uren verplicht rijschool
Maar ik vind dit terug bij wegcode voor de houder van een voorlopig rijbewijs model 3 geldig voor de categorie B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D of D+E die tweemaal niet geslaagd is voor het praktische examen 4 uren
Is het nu in mijn geval 4 uren of heeft mijn vriend gelijk

mvg

hoewasdanuweer
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 2 keer niet geslaagd met voorlopig rijbewijs 12 maanden

Bericht door Benny Stinkens »

Welk voorlopig rijbewijs heb je :?:
Een M12 of een M3 :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: 2 keer niet geslaagd met voorlopig rijbewijs 12 maanden

Bericht door Gast »

dag

Ik heb een M3 voorlopig rijbewijs

mvg
hoewasdanuweer
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 2 keer niet geslaagd met voorlopig rijbewijs 12 maanden

Bericht door Benny Stinkens »

Ben je dan van automaat naar geschakeld aan het gaan of ben je bezig voor een aanhangwagen (B+E) :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 2 keer niet geslaagd met voorlopig rijbewijs 12 maanden

Bericht door Benny Stinkens »

Indien het dus een rijbewijs B+E betreft:
Op de link onderaan vind je alle info.

Het eerste praktijkexamen kan ten vroegste plaatshebben één maand na de datum van afgifte
van het voorlopig rijbewijs. Zorg ervoor dat de geldigheidsduur van het voorlopig rijbewijs
niet wordt overschreden!
Na tweemaal niet slagen voor het praktijkexamen moet u minimum 4 uur praktijkonderricht
volgen in een erkende rijschool. Het voertuig van de erkende rijschool is verplicht vanaf het
3de examen. U kan verder scholing volgen onder dekking van uw geldige voorlopig rijbewijs.
Na het vervallen van de geldigheid van uw voorlopig rijbewijs, kan u uw praktijkexamen slechts
afleggen en uw scholing slechts voortzetten met een erkende rijschool na het volgen van minimum
8 uur praktijkonderricht.


https://www.gocavlaanderen.be/upload/do ... N_BE_V.pdf
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie