Risicoperceptietest

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Liesl

Risicoperceptietest

Bericht door Liesl »

Hallo ik heb een vraag over de risicoperceptietest in het begin van je praktijkexamen. Hoe hard telt deze mee? Ben je bijvoorbeeld als je hiervoor gebuisd bent ook al meteen gebuisd voor je hele examen?
Ik heb hierop al wel geoefend op YouTube maar ondertussen ken ik de filmpjes al wel vanbuiten dus ik heb het gevoel dat ik hiervoor niet super hard heb kunnen oefenen.
Alvast bedankt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Risicoperceptietest

Bericht door Benny Stinkens »

Het niet slagen van de perceptietest zorgt er voor dat je vertrekt met een voorbehoud op je resultatenblad. :idea:
Je bent dus zeker niet gebuisd, maar je kan je wel 1 voorbehoud minder permitteren op de openbare weg.

Veel oefenen kan je nooit op een perceptietest.
Je moet gewoon zorgen dat je zo veel mogelijk gezien hebt, en vooral niet gaan gokken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Liesl

Re: Risicoperceptietest

Bericht door Liesl »

Bedankt!
Krijg je enkel voorbehoud ervoor als je minder hebt dan 5/10? Of is bijvoorbeeld 6/10 ook al slecht genoeg voor voorbehoud?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Risicoperceptietest

Bericht door Benny Stinkens »

6/10 of meer = geslaagd voor de perceptietest.
5/10 of minder = Niet geslaagd voor de perceptietest.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
keshavmalu2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2020, 21:08

Re: Risicoperceptietest

Bericht door keshavmalu2 »

Hello All,

I have a few questions how is this test going to be I mean do I have to click as soon as I spot the danger in the test or in the end of each question will I get the options to select what were the potential dangers?

Do you have some information on where I can practice this test?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Risicoperceptietest

Bericht door Benny Stinkens »

keshavmalu2 schreef: 07 sep 2020, 21:13 Hello All,

I have a few questions how is this test going to be I mean do I have to click as soon as I spot the danger in the test or in the end of each question will I get the options to select what were the potential dangers?
in the end of each question will I get the options to select what were the potential dangers?
keshavmalu2 schreef: 07 sep 2020, 21:13 Do you have some information on where I can practice this test?
https://www.gocavlaanderen.be/nl/p/risicoperceptietest
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
keshavmalu2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2020, 21:08

Re: Risicoperceptietest

Bericht door keshavmalu2 »

Thanks for the reply.

But since there are only two questions here do you know where can I practice more for RPT test.

And can you give some tips for the exam?
Plaats reactie