RE: PRAKTIJKEXAMEN

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
ZIHDIOZ

RE: PRAKTIJKEXAMEN

Bericht door ZIHDIOZ »

- In welk examencentrum ben je geweest?
Deurne

- Zat de examinator naast of achter jou?
Rechts achter mij

- Het keren in de straat: in hoeverre mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik moest niet keren maar wel in een rechte lijn achterwaard rijden. De examinator koos waar ik dit moest doen (tussen twee autos die ver van mekaar geparkeerd stonden).

- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ik moest in een S beweging links parkeren. Er stond maar een auto voor mij. Deze plek was gekozen door de examinator.

- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Ik moest het koelvloeistof aanduiden. Dan moest ik al mijn lichten tonen (stand, dim, groote, mist en rem lichten - ook mijn pinkers). Dan moest ik mijn juiste zit houding en de juiste positie van mijn spiegels uitleggen.

- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest ?

Met mijn papa als begeleider geweest.

Ik heb nooit lessen gevolgd.

- Perceptietest was 5/10.
Ik was super nerveus en vergat alles dat ik zag. Super belangrijk om kalm the blijven. Ook al was ik er niet door ben ik nog altijd voor her praktijk examen geslaagd.

Algemeen verloop:
- eertse poging geslaagd zonder lessen te gedaan hebben. Daar was ik een beetje nerveus over maar voor niks dus.
- Ik moest in Wijnegem rijden. Naar een staat genomen waar ik rechts moest draaien (anders zou ik spookrijden - rechtdoor was eenrichtingsverkeer). Super belangrijk om daar op te letten. Examinator zal u nooit in zoon straat sturen maar je kunt er wel zoon straat tegenkomen in welke geval je rechts of links moet gaan. Aan het begin van het examen zeggen ze ook; als ik niks zeg ga je recht door als her verkeer situatie dat toe laat.
-Het was ook belangrijk dat ik goed voorrang gaf.
-Ik was ook twintig in een straat aan het rijden om dat er een bord stond dat zij kinderen spelen hier. Ik dacht dat dat betekende dat dit een speelstraat was maar achteraf zij de examinator dat zoon borden niks betekenen en dat ik gewoon in de bebouwde kom aan her rijden was en 50 moest gaan.

Globaal:
-erdoor
-moet wat vlotter rijden - zeker niet te traag - in de bebouwde kom is het de bedoeling dat je ook echt 50 km/u rijdt
-toen ik vanuit het examen centrum vertrok en links moest afslaan op de autosnelweg aan een intersectie stond mijn auto te ver naar rechts waardoor ik komend verkeer aan het belemmeren was.

Mijn tips:
-overdreven veel in uw spiegels kijken - ook tijden manoeuvres
-goed voorrang geven en nemen
-rij 50 in de bebouwde kom - te traag rijden is ook niet goed
-zeker goed borden in het oog houden