Angst voor 2de examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
nm77

Angst voor 2de examen

Bericht door nm77 »

Hallo,

Weer even geleden. Ik heb hier een hele tijd geleden tips gevraagd voor het rij-examen, na de hele covid-situatie deze uiteindelijk voor de 1ste keer kunnen afleggen in juni... Helaas gebuisd. Zeker wel terecht.

Ik heb het in Asse-Mollem afgelegd samen met de instructeur van de rijschool; de stress heeft wel een rol gespeeld. Daardoor heb ik iets te assertief gereden. Kortom het was echt niet goed genoeg, en ik wist op het moment zelf al dat ik zware fouten aan het maken was. Dus ik had zelf al snel door dat ik niet ging slagen.

De manoeuvres waren allesinds wel goed en de risicoperceptie-test was voldoende. De feedback van de examinator was ook zeer terecht. De examinator zij dan ook dat ze zeker zag dat ik de nodige ervaring had, dat ze kon zien dat ik veel gereden had (zeer fijn om te horen). Ik rijd ondertussen dan ook al een dik jaar met de auto, sinds november eigen autootje dat ik dagelijks gebruik voor werk en andere verplaatsingen.

Ik ben sinds het 1ste examen nog eens wekelijks in Asse gaan rijden, parkeren, ... Noem het maar op. Ik heb deze week nogmaals een extra rijles genomen net voor de 2de poging. Die naar mijn mening niet vlot verliep... Nu komt dus de onnodige angst en stress voor de 2de poging. Deze is morgen. Door de extra rijles ben ik heel onzeker geworden en heb ik een grote schrik om niet te slagen.