begeleider examen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
pompompompom
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2020, 13:22

begeleider examen?

Bericht door pompompompom »

Ik heb een rijbewijs m18 en zou mijn praktijkexamen moeten gaan afleggen zodra de corona maatregelen worden verminderd. Dit dringend, want mijn geplande examen is nu 2x verzet met de corona toestand en vervalt begin van de zomervakantie. Graag houd ik nog tijd over voor een herkansing... Hierdoor kan het zijn dat ik dit examen ga moeten afleggen zonder de rijschool als ze geen tijd kunnen maken.

Mag ik met mijn voorlopig m18 rijbewijs het examen alleen afleggen zonder begeleider en gewoon een afspraak maken bij het examencentrum?
Als ik toch een begeleider moet meenemen, maakt het dan uit dat die persoon geen vormingscursus heeft gevolgd? De enige persoon die ik kan bedenken is mijn moeder die nog een oud 'papieren' rijbewijs heeft, maar nooit problemen heeft gehad met dit rijbewijs. Is dit nog geldig en mag ze mijn begeleider zijn op het examen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: begeleider examen?

Bericht door Benny Stinkens »

Het vormingsmoment voor begeleiders is afgeschaft :idea:
Iemand met een voorlopig rijbewijs M18 die op examen gaat zonder een rijschool moet een begeleidend persoon meenemen.
Dat is iets anders dan een begeleider.
Je moeder kan daar perfect voor dienen :wink:
De voorwaarden zijn gewoon.
8 jaar een rijbewijs B bezitten en de afgelopen 3 jaar geen verval van recht tot sturen hebben opgelopen.
Veel succes met je examen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie