Risicoperceptietest

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Hannah88
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2020, 14:33

Risicoperceptietest

Bericht door Hannah88 »

Hey,

Ik doe binnen enkele weken een nieuwe poging voor het behalen van mijn rijbewijs na een mislukte poging vandaag. Zeker terecht trouwens.
Normaal rij ik redelijk vlot, maar zelfs het achteruit parkeren was een ramp vandaag :shock: en het bijna afrijden van een spiegel.
Stressbestendigheid is hier nul!!

Nu had ik een vraagje mbt de risicoperceptietest. Ik scoorde 5/10 maar duidde enkel de risico's aan bij stoppen van het beeld. Ik heb per vergissing de twee eerste filmpjes om te oefenen weggeklikt (stomme stress!).
Was het de bedoeling dat ik alle risico's gedurende het filmpje aanduidde ? Bijvoorbeeld ook de voetgangers bij het 1ste kruispunt of de auto die een parkeerplaats verlaat op het begin van de film?

Dit zou mijn score dan beter kunnen verklaren .
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Risicoperceptietest

Bericht door Benny Stinkens »

Je moet alles aanklikken wat je gezien hebt.
Wel zeker zijn dat je het ook gezien hebt, want als je gaat gokken kan het ook mis gaan. :idea:
Per ding dat je aanklikt wat geen risico was krijg je namelijk een punt afgetrokken.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Hannah88
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2020, 14:33

Re: Risicoperceptietest

Bericht door Hannah88 »

Aah, dat verklaart veel!
Bedankt voor het snelle antwoord en de tip :D
Gast

Re: Risicoperceptietest

Bericht door Gast »

De twee 'oefen' filmpjes die je hebt weggeklikt zijn trouwens die op de website van GOCA.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Risicoperceptietest

Bericht door Benny Stinkens »

Gast schreef: 06 mar 2020, 23:08 De twee 'oefen' filmpjes die je hebt weggeklikt zijn trouwens die op de website van GOCA.
Hier te vinden:
https://www.gocavlaanderen.be/nl/p/risicoperceptietest
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Risicoperceptietest

Bericht door de rijprof »

http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie