examen met gps rijden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Isabooo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2020, 19:01

examen met gps rijden

Bericht door Isabooo »

Volgende week heb ik mijn rijexamen. Momenteel twijfel ik er nog over om al dan niet met de gps te rijden. Ik heb al redelijk wat ervaring met het volgen van de gps; vind het zelfs makkelijker dan via wegwijzers (soms bv op rotonde ben ik meer bezig met het zoeken van de wegwijzers dan de verkeerssituatie).

Ik neig dus eerder naar gps, maar heb al vaker vernomen dat het makkelijker is als de examinator de weg aangeeft. Aangezien ik dit vaker heb gehoord zal er wel een kern van waarheid inzitten denk ik dan..

Kan iemand me vertellen hoe het examen verloopt met een gps? Het lijkt me raar dat je gewoon een adres moet instellen en dan hele tijd de gps volgt. De examinator kiest toch net de route waar moeilijke/gevaarlijke knooppunten zijn. Neemt de examinator het dan op een gegeven over? Mag je de gps instellen op welke manier je wil (snelste, kortste, ... weg)?
Fiesta
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jun 2019, 12:46

Re: examen met gps rijden

Bericht door Fiesta »

Hey Isabooo,

Op het praktijkexamen mag je inderdaad kiezen voor GPS of luisteren naar de instructies.
Mijn voorkeur gaat uit naar het luisteren van de instructies van de examinator.
Zo behoud je de focus op weg, het verkeer en de verkeersborden.
Mijn instructeur was van mening dat een GPS alleen maar voor meer afleiding ging zorgen tijdens het examen en gelijk had hij.

Mocht je toch kiezen voor de GPS, dan moet je het praktijkboek van deze website er eens een keertje op naslaan voor wat meer uitleg hieromtrend. Dit heeft me al vele malen geholpen. De tips die daarin staan zijn het geld meer dan waard.

Succes met het examen alvast.
Ik duim voor je.
Plaats reactie