Vraag mbt terugkommoment

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
DylanAr
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2020, 21:26

Vraag mbt terugkommoment

Bericht door DylanAr »

Beste,

Ik weet niet of dit de juiste subforum was om mijn vraag te plaatsen dus alvast mijn excuses als dit niet het geval is.

Ik zit al een tijdje met een vraag mbt het terugkommoment.
In oktober 2016 is mijn stage begonnen, toen kreeg ik een rijbewijs + 2 begeleiders (ik gok een M12 rijbewijs), in januari 2019 heb ik 20 uren rijles gevolgd bij de VAB, waardoor ik een voorlopig rijbewijs kon aanvragen zonder begeleiders (M18 rijbewijs). Gisteren heb ik mijn praktijkexamen succesvol afgelegd. Maar nu zit ik met de vraag of ik het terugkommoment toch moet volgen. Mijn rijbewijs is nooit vervallen geweest, enkel maar omgezet naar een M12(?) naar een M18, als ik deze vraag aan meerdere personen stel (mensen van VAB rijschool & gemeentehuis) merk ik op dat ze nooit zeker zijn over hun antwoord, ze zeggen van niet maar ik wil toch een zeker antwoord. Misschien weten jullie hier wél een antwoord op?

Alvast bedankt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Vraag mbt terugkommoment

Bericht door Benny Stinkens »

Je eerste rijbewijs was geen M12 maar een M36
In 2019 ben je overgestapt naar een voorlopig rijbewijs M18 als ik dit goed begrepen heb :?:

Indien ja, moet je het terugkommoment volgen :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
DylanAr
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2020, 21:26

Re: Vraag mbt terugkommoment

Bericht door DylanAr »

Benny Stinkens schreef: 06 feb 2020, 17:22 Je eerste rijbewijs was geen M12 maar een M36
In 2019 ben je overgestapt naar een voorlopig rijbewijs M18 als ik dit goed begrepen heb :?:

Indien ja, moet je het terugkommoment volgen :idea:
Ja klopt, jammer dat er zo veel onduidelijkheid is en ik dus foute informatie heb gekregen... Toen ik een aanvraag indiende voor een M18 rijbewijs vertelden ze me dat ik dit niet moet volgen, idem toen ik nog eens 6 extra lesuren had ingepland bij de VAB...
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag mbt terugkommoment

Bericht door Inazuma »

Je moet terugkom-moment volgen

Datum aanvraag laatste uitgereikte voorlopige rijbewijs geldt:


https://www.vlaanderen.be/rijbewijs-b-v ... ijs-b-auto

U moet deelnemen aan het terugkommoment als:

u vanaf 1 oktober 2017 of later uw laatste voorlopig rijbewijs hebt aangevraagd
en als uw voorlopig en definitief rijbewijs afgeleverd zijn in een Vlaamse gemeente.
Plaats reactie