Kan ik opnieuw voorlopig krijgen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
mi99
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2019, 17:44

Kan ik opnieuw voorlopig krijgen?

Bericht door mi99 »

Hallo,

Momenteel kan ik mijn rijexamen enkel afleggen met de rijschool. Mijn theorie dateert van 2018 en is dus nog geldig, mijn voorlopig rijbewijs is echter enkele weken geleden vervallen. Ik zie dit niet zitten, daar de auto van de rijschool veel groter is en ik echt veel moeite heb om juist te parkeren met die auto. Ik heb tenslotte ook maar een paar uur rijles om aan die auto te wennen voor ik mijn rijexamens nog eens ga afleggen :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik vroeg me af, kan ik nog mijn voorlopig rijbewijs nog eens halen? Niet met begeleider, dat ik gewoon alleen kan oefenen.

Ik dacht gewoon om mijn theorie opnieuw te halen, en nogmaals 20 uur te volgen. Kan dit zomaar?

mvg,
mi99
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2019, 17:44

Re: Kan ik opnieuw voorlopig krijgen?

Bericht door mi99 »

Ik heb net oude berichten gelezen, maar die dateren bvb. van 2007, 2013,... Indertijd was dat anders. Als ik het goed voorheb, is die wachttijd weggevallen maar ik weet niet of ik zomaar vrij mijn theorie opnieuw kan halen of zo...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Kan ik opnieuw voorlopig krijgen?

Bericht door Benny Stinkens »

Het enige voorlopig rijbewijs wat je op dit moment nog kunt verkrijgen is een M12
Dit na 6u les volgen in een erkende rijschool en je moet een begeleider (met vormingsmoment) hebben.

Een voorlopig rijbewijs om alleen te mogen rijden zit er dus voorlopig niet in.
Aan je theorie hoef je voorlopig nog niets te doen (blijkbaar nog geldig tot 2021)
daar de auto van de rijschool veel groter is en ik echt veel moeite heb om juist te parkeren met die auto. Ik heb tenslotte ook maar een paar uur rijles om aan die auto te wennen voor ik mijn rijexamens nog eens ga afleggen
Je hebt hoe dan ook nog 6u rijles om aan die auto te wennen en ermee te leren parkeren.
Als de rest van je rijervaring goed zit zou dit geen probleem mogen zijn. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Kan ik opnieuw voorlopig krijgen?

Bericht door Inazuma »

mi99 schreef: 26 jan 2020, 14:15Als ik het goed voorheb, is die wachttijd weggevallen maar ik weet niet of ik zomaar vrij mijn theorie opnieuw kan halen of zo...
Je hebt het verkeerd voor

De wachttijd van 3 jaar is er nog steeds

Er is enkel een nieuw model voorlopig rijbewijs B bijgekomen voor mensen in jouw situatie: M12
Plaats reactie