Tips voor praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
nm77

Tips voor praktijkexamen

Bericht door nm77 »

Goedemorgen,

Binnenkort mag ik mijn examen voor de eerste keer gaan afleggen (in april), dan heb ik namelijk mijn 9 maanden stageperiode er op zitten. Ik heb een voorlopig rijbewijs zonder begeleider en sinds begin november heb ik een eigen auto waarmee ik 5 dagen per week heen en weer naar het werk ga. Zaterdag rijd ik ook nog eens rond voor naar mijn opleidinglessen te kunnen gaan. Allesinds sindsdien zeer veel oefening, en ik voel me toch steeds vooruit gaan in het rijden.

Ik wou hierbij nog (tijdig) vragen achter wat tips. Ik zal het examen afleggen in Asse-Mollem. Binnen een week of twee hoop ik wekelijks eens rond te rijden in Asse om daar de omgeving te herkennen etc. Vlak voor het examen wil ik ook nog een paar exta rijlessen met de rijschool plannen, hebben jullie allesinds een idee hoeveel uur dat best zou zijn.. ?

Het rijden zelf gaat al prima, maar manoeuvres moet ik zeker nog aandacht aan besteden. Vooruit parkeren gaat zeker, achterwaarts heeft nog wat oefening nodig en parkeren achter een voertuig moet ik zeker nog op punt stellen... Hopelijk geen overhaaste beslissing om het examen al in april te gaan doen. Er staat nog geen datum vast omdat het voor de rijschool nog wat te vroeg was, maar ik wil de komende maanden zo veel mogelijk werken aan de manoeuvres.

Ik heb ook mijn moeder onlangs de verplichte begeleiderscursus laten volgen (ivm het eventueel verlengen van mijn voorlopig rijbewijs moest dit niet lukken voordat deze zonder begeleider vervalt), zij snapt nu ook beter hoe het parkeren moet op het examen dus dat ga ik met haar ook oefenen.

Ik ga er dan ook niet van uit om al van de eerste keer te slagen, allesinds proberen wil ik wel. Alle tips, ook voor de resterende oefenperiode, zijn welkom! Alvast bedankt.

Nele
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Tips voor praktijkexamen

Bericht door GRO »

Neem zeker ons praktijkboek goed door (mocht je het nog niet gedaan hebben). En laat je begeleider het ook doornemen. Er staat ook examentips voor de begeleider in.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Tips voor praktijkexamen

Bericht door de rijprof »

Ik ga er dan ook niet van uit om al van de eerste keer te slagen
Positief denken en geloven in jouw kunnen, geeft ook meer slaagkans.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie