Bekwaamheidsattest maar geen theorie

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Joseph
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2020, 00:51

Bekwaamheidsattest maar geen theorie

Bericht door Joseph »

Hallo

Ik heb deze zomer 20u rijlessen gevolgd terwijl ik mijn theorie nog niet behaald had. Mijn identiteitskaart was kapot en daardoor kon ik mijn theorie niet afleggen tot ik een nieuwe had. Maar toch koos ik ervoor om de lessen toch maar te volgen. Na die 20u heb ik mijn bekwaamheidsattest ook gekregen. Nu zijn we een aantal maanden verder en heb ik nog steeds mijn theorie niet afgelegd, en heb ik ook geen auto kunnen rijden natuurlijk, maar heb ik wel dat attest.

Gaat dit een probleem zijn wanneer ik eindelijk mijn theorie in orde breng, omdat dat attest van maanden ervoor is? Of zou het geen probleem moeten zijn omdat dat attest 3 jaar geldig is?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Bekwaamheidsattest maar geen theorie

Bericht door Inazuma »

De lessen gelden 3 jaar lang

Wat je geleerd hebt, gaat je echter niet zo lang bijblijven als je het niet kan oefenen ...


Uitstelgedrag leidt zowat altijd tot problemen nadien ...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Bekwaamheidsattest maar geen theorie

Bericht door de rijprof »

Gaat dit een probleem zijn wanneer ik eindelijk mijn theorie in orde breng, omdat dat attest van maanden ervoor is? Of zou het geen probleem moeten zijn omdat dat attest 3 jaar geldig is?
Geen probleem. Bij de aanvraag van een voorlopig rijbewijs moet het (geslaagd) theoretisch examen en bekwaamheidsattest minder dan 3 jaar zijn.
Best niet te lang wachten met theorie want een VRB 18 maand is slechts 18 maand geldig waarbij de theorie ook maximum 3 jaar geldig moet zijn.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie