Voorlopig verlopen en 2x gebuisd

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
mi99
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2019, 17:44

Voorlopig verlopen en 2x gebuisd

Bericht door mi99 »

Dag iedereen. Ik zit met een heel lastige situatie en ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb al verschillende tegenstrijdige antwoorden gehoord.

De feiten:

- Mijn theoretisch rijbewijs is nog meer dan een jaar geldig. (a)
- Ik ben twee keer gebuisd op mijn praktisch rijexamen. (b)
- Mijn voorlopig rijbewijs is onlangs vervallen. (c) Ik heb dus ooit 20 uur rijles gevolgd.


Mijn vragen:
1) Ik moet sowieso zes uur rijles volgen voor reden b OF/EN c. Moet ik in totaal 12 uur volgen? Of volstaat 1x 6 uur om probleem b en c op te lossen?
2) Moet ik een nieuw rijbewijs hebben (m12) om het examen te mogen doen? Kan ik mijn examen doen zonder m12 en dus zonder rijbewijs?
3) Ik heb maar een ouder en die ziet het niet zitten om die vormingscursus van 3 uur te doen. Daarom is vraag 2) ook van belang. Mijn ouder beweert dat ik gewoon het examen kan doen met de rijschool, zonder dat ik nog een rijbewijs ga halen. Moet hij per se die vormingscursus doen bij de VDAB?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Voorlopig verlopen en 2x gebuisd

Bericht door Benny Stinkens »

1) Ik moet sowieso zes uur rijles volgen voor reden b OF/EN c. Moet ik in totaal 12 uur volgen? Of volstaat 1x 6 uur om probleem b en c op te lossen?
1 x 6u is voldoende
2) Moet ik een nieuw rijbewijs hebben (m12) om het examen te mogen doen? Kan ik mijn examen doen zonder m12 en dus zonder rijbewijs?
Je kan ook met de rijschool examen afleggen zonder voorlopig rijbewijs te bezitten.
3) Ik heb maar een ouder en die ziet het niet zitten om die vormingscursus van 3 uur te doen. Daarom is vraag 2) ook van belang. Mijn ouder beweert dat ik gewoon het examen kan doen met de rijschool, zonder dat ik nog een rijbewijs ga halen. Moet hij per se die vormingscursus doen bij de VDAB?
Als je met de rijschool op examen gaat hoeft hij geen vormingsmoment te volgen.
Ik neem aan dat je de VAB-rijschool bedoeld en niet de VDAB :mrgreen:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie