Invordering in belgie behaald in nederland

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Cowboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2019, 09:31

Invordering in belgie behaald in nederland

Bericht door Cowboy »

Even een vraag
Ik heb bijna 34 jaar geleden mijn rijbewijs in nederland behaald.
Nu ben ik in de tussentijd in belgie komen wonen.
Ik ben nog steeds officierl nederlander.
Ik heb echter mijn rbw in de loop der tijd om moeten ruilen voor een belfgisch exemplaar.
Door enkele zaken hier in belgie heb ik een rijontzegging gekregen met het afleggen van de vier testen.
Medisch psychologisch theorie en praktijk.
Nu heb ik navraag gedaan maar word er hier en daar beweerd dat ik mijn excames niet kan doen omdat ik mijn rijbevoegdheid verkregen heb van de nederlandse staat.
Iemand enig idee hoe dit nu zit.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Invordering in belgie behaald in nederland

Bericht door Inazuma »

Cowboy schreef: 02 dec 2019, 09:48 Nu heb ik navraag gedaan maar word er hier en daar beweerd dat ik mijn excames niet kan doen omdat ik mijn rijbevoegdheid verkregen heb van de nederlandse staat.
Iemand enig idee hoe dit nu zit.
Wie en wat is "hier en daar" :?:

U woont officieel in België, hebt een Belgisch rijbewijs ... u valt gewoon onder de Belgische wetgeving
Cowboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2019, 09:31

Re: Invordering in belgie behaald in nederland

Bericht door Cowboy »

Excamencentrum zegt dat ik dat niet kan doen omdat ik hier nooit excamen heb gedaan.
Maar heb mijn rijbevoegdheid verkregen van de nederlandse staat en niet van de belgische en daarom zou het een probleem moeten zijn.
Wel kan ik een rijontzegging krijgen op belgisch grondgebied
Maar ik zou de testen niet kunnen doen.
Aldus deze
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Invordering in belgie behaald in nederland

Bericht door Inazuma »

Cowboy schreef: 02 dec 2019, 13:03 Excamencentrum zegt dat ik dat niet kan doen omdat ik hier nooit excamen heb gedaan.
Maar heb mijn rijbevoegdheid verkregen van de nederlandse staat en niet van de belgische en daarom zou het een probleem moeten zijn.
Wel kan ik een rijontzegging krijgen op belgisch grondgebied
Maar ik zou de testen niet kunnen doen.
Denk dat er zich daar iemand grondig vergist.
Dat is de regel voor buitenlandse bestuurders ...

Jij hebt een Belgisch rijbewijs, woont ook in België, voldoet dus aan de voorwaarden om een B rijbewijs te kunnen krijgen ...
Ik vind alvast nergens terug dat je dan géén herstelonderzoeken zou kunnen of moeten ondergaan

Vraag volgende keer na op welke wet, koninklijk of ministrieel besluit of decreet ze zich baseren, + Artikel nummer :!:


Contacteer Parket of griffie rechtbank waar je veroordeeld bent, en leg hen dat voor.
Klopt volgens mij niets van ...
Gast

Re: Invordering in belgie behaald in nederland

Bericht door Gast »

Zal nog eens informeren bij het parket.
Tja volgens hun kan ik het niet doen omdat ik officieel nederlander ben en van de nederlandse staat de rijbevoegdheid heb verkregen.
Plaats reactie