stopzetten praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
JJ1998
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2019, 07:53

stopzetten praktijkexamen

Bericht door JJ1998 »

Dag allemaal

Mijn vriendin heeft deze ochtend haar praktische rijexamen gehad en is al na 5 minuten moeten terugkeren naar het examencentrum. Ze moest namelijk een drukke baan opdraaien dus hier stond ze even te wachten. Toen er voor een vrachtwagen een groter gat was reed ze snel op de expresweg zonder de vrachtwagen te hinderen. De examinator heeft hier niets van gezegd en heeft verder instructies gegeven om uiteindelijk via de snelste weg terug bij het examencentrum uit te komen. Hier aangekomen bleek dat ze de vrachtwagen toch te hard gehinderd zou hebben volgens de examinator.
Ik was zelf niet aanwezig dus ik heb geen idee hoe hard de vrachtwagen gehinderd zou zijn maar ik vraag mij af of dit effectief een goede reden is om het examen stop te zetten. Ik heb mijn vriendin zelf al zien rijden en ze doet dit veel beter dan veel mensen die ik dagelijks op de baan tegenkom. Het lijkt mij dus straf als ze effectief zo slecht gereden zou hebben om niet eens meer te mogen laten zien wat ze kan.
Kan iemand mij hierbij helpen? Online heb ik enkele dingen teruggevonden over zware fouten waarvoor het examen gestopt zou worden maar dan zou ze de vrachtwagen zwaar gehinderd moeten hebben en ik denk dat als dit het geval is dat mijn vriendin het zelf ook wel zou toegeven.
Alvast bedankt.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: stopzetten praktijkexamen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste,

Wij waren er natuurlijk ook niet bij.
Maar een examinator zal een examen niet stopzetten voor zijn plezier. :idea:
Hier lopen we natuurlijk weer het risico dat we tegen de bekende indianenverhalen gaan aanlopen in de zin van:
"Op het einde van de maand moeten ze zoveel gebuisden hebben enz....enz..."
Maar geloof me, zo werkt het niet.
JJ1998 schreef:Ik heb mijn vriendin zelf al zien rijden en ze doet dit veel beter dan veel mensen die ik dagelijks op de baan tegenkom. Het lijkt mij dus straf als ze effectief zo slecht gereden zou hebben om niet eens meer te mogen laten zien wat ze kan.
Daarin geloof ik u voor 100% maar dat is iets wat een examinator onmogelijk kan weten.
Hij/zij gaan te werk wat ze op die 40 minuten (of in dit geval minder) zien, meer kunnen ze niet.
Een examen is en blijft een momentopname.
Als de veiligheid in gedrang komt, zal de examinator het examen stopzetten.
JJ1998 schreef: ik denk dat als dit het geval is dat mijn vriendin het zelf ook wel zou toegeven.
Het kan ook zijn dat ze het niet zo goed heeft ingeschat op dit moment, maar de examinator wel :?:

Wie was er dan wel nog bij het examen :?:
Een begeleider of een instructeur. :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
JJ1998
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2019, 07:53

Re: stopzetten praktijkexamen

Bericht door JJ1998 »

Beste Benny

Er was een begeleider aanwezig en zij vond het ook niet gevaarlijk maar de examinator zal het inderdaad zelf anders hebben ingeschat. Bedankt voor uw antwoord.
Plaats reactie