Theorie + voorlopig rijbewijs bijna vervallen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
joyce
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2019, 11:27

Theorie + voorlopig rijbewijs bijna vervallen

Bericht door joyce »

Hoi iedereen,

Ik heb bijna 3 jaar geleden mijn theorie en dus ook mijn voorlopig rijbewijs gehaald. Na enkele dagen mijn voorlopig rijbewijs te hebben behaald heb ik een automaat aangekocht en ben ik een maand of 4 gaan rondrijden met mijn man (hij is mijn begeleider, heb nog nooit met de rijschool gereden).
Ik ben uiteindelijk na die 4 maanden onverwacht zwanger geworden van een tweeling en je kan het al raden, ik heb toen bijna niet meer kunnen rijden door een moeilijke zwangerschap en bevalling...
Ondertussen zit ik met een tweeling van 17 maanden en is het autorijden moeilijker geworden, aangezien we nu steeds een babysit moeten zoeken voor onze kinderen terwijl ik dan met mijn man kan gaan rijden.
Ik heb binnen 2 weken een praktisch rijexamen vast gelegd omdat het eigenlijk nu of nooit is daar mijn voorlopig rijbewijs verloopt op 31 december 2019...
Ik heb er maar weinig vertrouwen in aangezien ik maar heel weinig heb kunnen rijden en ik totaal geen idee heb op wat de examinatoren letten bij een rijexamen met een automaat.
Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Joyce
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Theorie + voorlopig rijbewijs bijna vervallen

Bericht door Inazuma »

joyce schreef: 20 nov 2019, 11:40 Ik heb er maar weinig vertrouwen in aangezien ik maar heel weinig heb kunnen rijden en ik totaal geen idee heb op wat de examinatoren letten bij een rijexamen met een automaat.
Op hetzelfde als met een andere auto, minus het schakelen dan
Het is geen ander examen omdat je met een automaat rijdt

Volg je de verkeersregels en -borden
Kijkje uit voor andere weggebruikers
Hoe gedraag je je inverkeer
Bedien je je voertuig veilig
Ken je de bedieningselementen
Kan je parkeren, keren, achteruit rijden,...
Plaats reactie