Onduidelijk waar je mag parkeren of niet op plastsen waar er plaats is maar geen borden staan ¡Help!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
AymEl
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2019, 19:34

Onduidelijk waar je mag parkeren of niet op plastsen waar er plaats is maar geen borden staan ¡Help!

Bericht door AymEl »

Hallo

Ik heb onduidelijkheden op plastsen waar je mag parkeren of niet waneer er plaats is maar geen borden. Je hebt van die plaatsen waar bv plaats is om te parkeren maar geen borden staan die aanduiden dat het een parkeerplaats is of die het parkeren verbiedt. Je hebt van die straaten bv in het plateland of gewoon en wijk waar er plaats is naast de rijbaan maar geen borden staan die het aanduiden dat het een parkeerplaats is of het parkeren verbiedt, je ziet geeoon autos die daar geparkeerd staan. Mijn vraag is mag je op zo'n plaatsen parkeren of stilstaan?

Alvast bedankt
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Onduidelijk waar je mag parkeren of niet op plastsen waar er plaats is maar geen borden staan ¡Help!

Bericht door Benny Stinkens »

Beste,

Op onze site zijn er 3 hoofdstukken die over het stilstaan en het parkeren gaan. :idea:
Neem deze aub eens eerst even door :?:
Als je dan nog met vragen zit, mag je ze gerust hier stellen.

We kunnen maar moeilijk alles wat daar staat hier nog eens gaan overtypen. :idea:
Hieronder alvast de links naar de hoofdstukken.

https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... ersborden
https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... lstaan-mag
https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... ijf-borden
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Onduidelijk waar je mag parkeren of niet op plastsen waar er plaats is maar geen borden staan ¡Help!

Bericht door Inazuma »

In principe mag je overal op de openbare weg parkeren, behalve waar een verkeersregel of verkeersbord dat verbiedt

Die regels hoor je te kennen
De borden kan je zien staan
AymEl
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2019, 19:34

Re: Onduidelijk waar je mag parkeren of niet op plastsen waar er plaats is maar geen borden staan ¡Help!

Bericht door AymEl »

Dus als er plaats is naast de rijbaan en geen verkeersborden staan die het verbieden mag het wel.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Onduidelijk waar je mag parkeren of niet op plastsen waar er plaats is maar geen borden staan ¡Help!

Bericht door Benny Stinkens »

AymEl schreef: 19 nov 2019, 21:11 Dus als er plaats is naast de rijbaan en geen verkeersborden staan die het verbieden mag het wel.
Je leest maar de helft wat Inazuma schreef en je leest niets wat ik schreef.

Geen verkeersborden en geen verkeersregels :!:
Voor de verkeersregels: lees mijn eerste post. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Onduidelijk waar je mag parkeren of niet op plastsen waar er plaats is maar geen borden staan ¡Help!

Bericht door Inazuma »

AymEl schreef: 19 nov 2019, 21:11 Dus als er plaats is naast de rijbaan en geen verkeersborden staan die het verbieden mag het wel.
MIsschien
Misschien niet

Je bewijst nogmaals dat je de regels inzake parkeren niet kent ... die moet je leren, kennen, ... anders komt het niet goed
AymEl
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2019, 19:34

Re: Onduidelijk waar je mag parkeren of niet op plastsen waar er plaats is maar geen borden staan ¡Help!

Bericht door AymEl »

Ik heb de les door gelezen en ik begin het te begrepen alvast bedankt voor je hulpn :D
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Onduidelijk waar je mag parkeren of niet op plastsen waar er plaats is maar geen borden staan ¡Help!

Bericht door Benny Stinkens »

AymEl schreef: 23 nov 2019, 20:28 Ik heb de les door gelezen en ik begin het te begrepen alvast bedankt voor je hulpn :D
Prima, je geraakt er wel :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie