Aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 dec 2018, 17:46
Aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e
Hoi, waaraan herken je het aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e versnelling ? Groetjes
Re: Aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e
Gebruik je enkel in eerste (en achteruit)An Bastiaansen schreef: ↑08 nov 2019, 19:32 Hoi, waaraan herken je het aangrijpingspunt bij opschakelen van 1e naar 2e versnelling ? Groetjes
Bij opschakelen ga je daar niet naar "zoeken", dan duurt dat allemaal veel te lang
Je drukt de koppeling zeer gedecideerd helemaal in (en lost tegelijk het gas)
Vervolgens laat je de koppeling gelijkmatig weer omhoog komen en geef je tegelijk weer gas bij
Lijkt de auto vooruit te schieten, geef je te snel wat teveel gas
Remt die af, gaf je te laat en/of te weinig gas
Waar dàt gebeurt, zit je met de koppeling op het aangrijpingspunt
Ganse proces is ideaal eigenlijk op paar sekonden voorbij
Letterlijk
2 is OK
Met wat ervaring, zit je rond 1 sekonde opschakeltijd
Hoe langer je dat laat aanslepen, hoe moeilijker je het jezelf maakt eigenlijk